Men selvom det ville være skørt at forvente megen sund fornuft i en science fiction-film om rumskibe og rummonstre, er der lidt for mange ting i “Riddick”, som ikke giver mening og forstyrrer helhedsindtrykket. Vores kære antihelt har eksempelvis et fuldstændig uvirkeligt greb om både vilde dyr og (lesbiske) kvinder, som gør både ham og fortællingen forstyrrende utroværdig selv inden for filmens egne, kulørte rammer. Riddicks mildest talt formidable timing og frygtindgydende kunnen med en machete er lettere at se gennem fingre med… Under alle omstændigheder vil fans af Vin Diesels karismatiske karakter formentlig blive glædeligt overrasket ovenpå den lettere skuffende “The Chronicles of Riddick”, og de kan samtidig glæde sig over, at filmen i dén grad lægger op til et 4. kapitel i sagaen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gasivodo 10 år siden

.."Men selvom det ville være skørt at forvente megen sund fornuft i en science fiction-film om rumskibe og rummonstre"..

Har nu endelig fattet; hvorfor 1'eren var så skide dårlig.

Tak har nu set lyset! Nardia PLEASE lav en retro-anmeldelse af nummer 2!!

Edit: Pigen/kvinden, der efter sigende elsker: Alien - den 8. passager! godt der ikke var rumskibe og monstre i den.
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 Gasivodo 10 år siden

Beklager MIN fejl: "som lille var forbløffet over 'Alien'"

Jeg så 'Alien' på et farve 28' 4:3, crt, tv, uden fjernbetjening - og kiggede, sporadisk mellem, pege og langemand..

Og der ligger forskellen åbenbart; var ikke "forbløffet"?? Var rædselsslagen!

Konklusion: Rumskibe og monstre skal væk fra Science Fiction!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 10 år siden

Hej Gasivodo.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Ispep 10 år siden

Jeg springer pænt over denne. Muligt jeg snupper den på BD til den tid.
Gravatar

#5 knekker 10 år siden

Saa Chronicles of Riddict for nogle aar siden, den var en ganske fin film.
Saa Pitch Black for foerste gang her i sidste uge, og jeg var positiv overrasket, og nu har jeg lige Riddict som egentlig er Pitch Black om igen blot med bedre VFX og eksekvering.

De er alle sammen gode film, HVIS man er til denne slags genre.
[i]filmz.dk - stedet hvor selvudnævnte film eksperter sammen, elsker at tude og brokke sig over Hollywood Block Buster film [/i]
Gravatar

#6 David Munch 10 år siden

Jeg er så absolut til denne genre. Og til Riddick. Glæder mig voldsomt meget, uanset hvad anmeldelsen siger. 8)
Gravatar

#7 Gasivodo 10 år siden

#3 Ved det godt, blev hysterisk!

..hov jeg har syv kabale - mon ikke jeg bare skulle spille det et års/stykke tid!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#8 qel-droma 10 år siden

Fin film, som sagtens kan anbefales. Kan godt følge anmelderens vurdering langt hen af vejen, men syntes dog måske lidt hun har misforstået hvilke seere denne serie appellere til og hvor seriøst den tager sig selv.

SELVFØLGELIG kan Riddick score en (efter eget udsagn) lesbisk kvinde, især når hendes kommentarer om den slags falder til en ussel mandsling, der gør utiltalende tilnærmelser til en - in short: hun stak ham en plade for at sige "ikke interesseret og jeg bliver det heller aldrig." Og om hun så var lesbisk, så er Riddick så overmacho at han kan gøre det hvor ingen andre kan.


På nær at denne ene detalje måske er blevet taget for seriøst, så rammer selve teksten i anmeldelsen egentlig meget godt, men karakteren er dog for lav. Filmen er underholdende og veludført - ikke prangende, men dog bedre end 3 stjerner, hvilket i min bog er lig med hæderligt, så den får 4 stjerner med herfra.

og så glæder vi os til hævnhistorien, når nu vi ikke fik en denne gang.
Are you not entertained!?!
Gravatar

#9 David Munch 10 år siden

Jeg lander på en 6-7 stykker ud af 10. Det er Pitch Black om igen, dog ikke helt så skarp.

Min kæreste, hun hadede den dog.. Og hun elskede Pitch Black..

Skriv ny kommentar: