“Rocky Balboa” er et gensyn med blandede følelser. Søger man overraskelser, er det nok ikke det rette sted at lede. Filmen er en ujævn gentagelse af tidligere tiders kassesucceser men formår takket være sin vægtning af dramaet og et magert manuskript ikke for alvor at vise sin råstyrke men høster trods alt point for sit mod.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-smedt-meister 17 år siden

Nå jeg havde da ellers glædet mig til den her film!
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#2 filmz-Bruce 17 år siden

76% på Rottentomatoes, 4½ af 5 på DVDTalk, 7.8 på IMDB. Det er sgu rigeligt til, at jeg tror det er en værdig afslutning.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 HonoDelLoce 17 år siden

Synes nu også denne film er til mere end blot 3/6 ..

Mindst en 4'er efter min smag ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 nerdalmighty 17 år siden

4.5/6 herfra.

Netop tabet af Adrianne og hans søns kamp mod altid at blive sammenlignet med sin far er en af filmens styrker. Selvom der naturligvis også er den gode gamle tro på at man kan opnå hvad man vil, så længe man blot kæmper for det.

I øvrigt kan det nævnes at Rocky Jr. i filmen, i virkeligheden repræsenterer Sylverster Stallones opgør mod sin skygge i form af Rocky gennem sit liv. Sådan går en populær teori i hvert fald.

Personligt synes jeg det var en rigtig god og spændende film, hvor de tager fat i et mere interessant aspekt af Rocky og hans liv, istedet for blot at fokusere på det "endelige opgør" som mange af forgængerne i serien.

Filmen kan helt klart anbefales, men det er altså et krav at man har set de tidligere film i serien. I hvert fald den oprindelige film og den fra 90'.
Bøgerne.dk - Danske boganmeldelser på nettet
Gravatar

#5 filmz-KasperLFC 17 år siden

Bruce...
You are reading my mind.
Gravatar

#6 achilles 17 år siden

Jeg synes det er en værdig afsked med Rocky, synes filmen er til 4-5/6...
Gravatar

#7 thomas040 17 år siden

Et computerspil udpeger Rocky som vinder? Var det ikke som taber han ville blive ? Sådan hørte jeg det ihvertfald i traileren
Failure is a zero out.
Gravatar

#8 The Insider 17 år siden

[american trailer voice] You heard wrong [/american trailer voice]
War. War never changes.
Gravatar

#9 filmz-adonis 17 år siden

5 stjerner fra mig. Synes det er en fantastisk film. Og for resten så har Stallone kun fået et lille symbolsk beløb for både at skrive, instruere og spille hovedrollen i denne film. Penge var ikke hans motivaiton men dermed at slutte denne serie på en værdig måde. Respekt.
Gravatar

#10 HonoDelLoce 17 år siden

#9

Ganske vidst har han ikke modtaget vildt mange penge for lige nøjagtig denne film..

Men tror du kan være helt forvisset om, at han gør det lige så meget for hans egen skyld, som for filmens skyld ;)

Tænk på hvor godt et bevis det her er for, at han stadig kan være med, og at han faktisk er en god skuespiller.. ALLE anmeldelser jeg har læst af denne film pointerer, at Stallone faktisk spiller skide godt deri. Det er en mulighed for Stallone for at få hans karriere igang igen, og en af de nemmeste måder, at få en karriere igang igen, er at bruge en karakter, som man ved, folk elsker..

Men derfor alligevel stadig stor respekt til Sly'en - jeg synes han har lavet en eminent film her, og det ville ikke gøre mig det mindste, hvis hans karriere kom igang igen..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: