Det hele bliver ikke mindre grumt og modstridende af, at Jack ønsker sig tilbage til barndommen i værelset. For ham er det ikke et ondt sted, men der han er vokset op. På den måde er “Room” den fineste påmindelse om, at ondskab ikke ér, men skabes. Vi vælger ikke selv vores barndom. Vi kan ikke ønske os den bedre, for vi har intet at sammenligne med. Det kommer først senere. Jeg kan heller ikke sammenligne “Room” med andet, jeg har set. Og jeg kan ikke ønske mig den bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 paideia 8 år siden

Jeg er rørende enig, Morten. Jeg blev selv blæst væk af filmen. Jeg ville have jublet, hvis den havde vundet Oscar'en for bedste film.
ODI PROFANVM VVLGVS ET ARCEO
Gravatar

#2 Gasivodo 8 år siden

Mnjah 5/6. Og kuns pga. knægten som tilgengæld gør det ÜBER-fænomenalt!
Men så er den da heller ikke større, er den?

"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#3 pow9199 8 år siden

paideia (1) skrev:
Jeg er rørende enig, Morten. Jeg blev selv blæst væk af filmen. Jeg ville have jublet, hvis den havde vundet Oscar'en for bedste film.


Også enig, ikke en let film at se, men rørende og smuk på samme måde som American History X, American Beauty og sikker også andre jeg lige overset... og bedste mandlige hovedrolle var også på sin plads.
Gravatar

#4 Spirit 8 år siden

Jammerlig kedelig film, jeg vil fraråde alle fra at bruge penge på en biografbillet på denne film. Det er ikke fordi den er dårlig, blot utrolig kedelig
Gravatar

#5 jessup 8 år siden

Havde egentligt kun forventet et par rigtig gode skuespilpræstationer - men virkeligt en god film. Kan på det varmeste anbefales - man føler ret hurtigt MED drengen istedet for det noget nemmere FOR drengen
This is just until June

Skriv ny kommentar: