“Rush” er simpelthen suveræn underholdning. En nervepirrende sportsfilm, der aldrig fumler med koblingen, og som er lige så spændende væddeløbsbanen, som den er uden for – ikke mindst takket være skuespillernes kollektive superindsats. Både visuelt og auditivt er “Rush” enormt imponerende, så det er heldigt, at dens billed- og lydside gengives perfekt på Blu-ray. Samtidig rummer disken en masse interessant ekstramateriale om både filmens tilblivelse og den autentiske historie, den er baseret på. Derfor kan jeg kun anbefale folk at tage et nærmere kig på denne udsøgte udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 10 år siden

Billede 1
Racerdriver Panty-sniffer strikes again
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 The Insider 10 år siden

#1, den SKAL du pitche til Hollywood!
War. War never changes.
Gravatar

#3 elwood 10 år siden

Hehe det dig som møder de kendte, ikke mig.

Jeg er blot ham der sidder hjemme bag skærmen og skriver tings om gir mig selv latterkrampe, mens jeg skriver dem, men tak, må jeg overveje, kan være jeg blot sender en mail til Ron Howard så han kan stjæle ide'en til efterfølgeren, og tage fuld kredit, ligesom når han stjæler Homer Simpsons ide'er :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 The Insider 10 år siden

Hvis jeg en dag møder Howard, pitcher jeg den naturligvis!
War. War never changes.
Gravatar

#5 Ispep 10 år siden

Jeg kunne også lide den. Det er en vellavet og ganske underholdende film. Også lidt for meget velkendt og forudsigelig, men det er Howard jo. Super score af Zimmer og flotte billeder af Mantle. Var dog knap så imponeret over løbenes koreografi.

4/6
Gravatar

#6 OxxY 10 år siden

Ispep (5) skrev:
Jeg kunne også lide den. Det er en vellavet og ganske underholdende film. Også lidt for meget velkendt og forudsigelig, men det er Howard jo. Super score af Zimmer og flotte billeder af Mantle. Var dog knap så imponeret over løbenes koreografi.

4/6

Ja sjovt nok var filmens svageste side selve racer løbene, det var som om man på bedste hollywood manér forsøgte at gøre ting extra hurtige ved at ryste med kameraerne og lave blurry lines, hvilket var totalt overflødigt for filmen.

Stadig en glimrende oplevelses, og rigtig flot billede og lydside!
Gravatar

#7 Ispep 10 år siden

#6

Enig!
Gravatar

#8 Fredag 10 år siden

Pudsigt, for netop racerløbene var nemlig ikke så specielle igen, så tænkte faktisk på om det var lidt bevidst, for at undgå at fokus blev rettet for meget mod dem, fremfor personerne (og måske for at undgå en Michael Bay ting, med megavoldsomme billøb i slow osv:)
Gravatar

#9 knipsknips 10 år siden

Blev også ganske fint underholdt. En stor 4/6 fra min side af.
Gravatar

#10 stav 10 år siden

Jeg giver også 5 store stjerner til Rush, som jeg fandt rigtig god. Jeg kunne også godt lide race-scenerne, selv om jeg i almindelighed finder motorsport vilkårligt kedeligt.

Faktisk synes jeg, at især Daniel Brühl var så god, at han godt kunne have fået en Oscar-nominering for sin præstation - jeg har godtnok på stående fod kun set Jonah Hill i Wolf... af de nominerede, og selv om han bestemt var rigtig god, så synes jeg stadig, at Daniel Brühl er bedre i Rush.

Skriv ny kommentar: