I en spionfilm, hvor tæppet gentagne gange trækkes væk under vores fødder, bliver problemet tit, at det er vanskeligt at engagere sig følelsesmæssigt i personer, der konstant viser sig at være noget andet, end man troede. Det samme gør sig også gældende her, hvor man står mere og mere af handlingen, efterhånden som de sande skurke afsløres. Filmen er mere tilfredsstillende som en højspændt gætteleg, om end ikke en voldsomt engagerende en af slagsen. Javist, vi finder til sidst ud af, hvem Salt egentlig er, men da afsløringen omsider falder, er man lidt i tvivl om, hvorfor man overhovedet var så interesseret til at begynde med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-ab 13 år siden

Jeg ser faktisk en smule frem til denne.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#2 Lars.dk 13 år siden

Eneste godt i den film er Jolie og det er ikke hendes skuespil. Resten af film er det rene lort. Vente med at se filmen til den kommer på dvd eller blu-ray. Den er ikke 80+ kr. i bio.

Den her film har kræft og det er ikke den gode slags.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#3 denox 13 år siden

Karakteren er ihvertfald rigtig. Og der er ingen grund til at se den i biffen, vent til den kommer på DVD.
Gravatar

#4 Collins 13 år siden

Karakteren er spot on.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#5 filmz-Is 13 år siden

Ebert gav den 4/4, så mon ikke det er et kig værd :)
Gravatar

#6 filmz-ab 13 år siden

#5

Ja, meget overraskende. Richard Roeper gav den tilgengæld ikke en høj dom, og eftersøgte det samme som anmelderen her. Mere humor, filmen tog sig selv for seriøst. Lidt tynd kritik finder jeg, for hvorfor skal alle film ha' selvironi. Bourne er da ligeså overdrevet, og den fungerede perfekt.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#7 Nexiz 13 år siden

Ebert ryger bare lidt for meget hø nogen gange...

2/6 herfra - plottet giver nada mening...
Gravatar

#8 Yoda 13 år siden

"Salt" ligger godt i svinget hos både Metacritic og RottenTomatoes, så jeg giver den chancen.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#9 filmz-ab 13 år siden

#8

Præcis.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#10 NightHawk 13 år siden

Jeg er heller ikke enig i anmeldelsen eller de 3 stjerner, og kritikken om den manglende humor/selvironi kan jeg heller ikke følge, især taget i betragtning af de film "Salt" er inspireret af, som jeg har nævnt i teksten længere nede.

Hvis man f.eks. tager en film som "Flygtningen", så byder den også på et par overdrevne stunts a'la det Jolie udsættes for, men jeg mindes ikke at Harrison Ford i den forbindelse lige fyrede et par humoristiske bemærkninger af, da han hhv. flygter fra toget eller springer ned af et vandfald. Så hvorfor er det nu lige pludselig et problem i "Salt"?

Har lige copypastet min vurdering af filmen fra en anden tråd :

Traileren viser præcis det filmen er, nemlig en af de bedste i genren og den suverænt bedste action-film, der har været i år 2010.

Den tager det bedste fra "Bourne" filmene og "24 Timer" via et højt tempo og høj intensitet, blander det med de storladne og tæt på overdrevne stunts, (der er et på en motorvej med nogle lastbiler, som er pisse fedt lavet), fra "Flygtningen", og besidder samtidig evnen til at være en overraskende og kringlet spion-thriller fyldt med plot-tvist, på samme måde som koldkrigs semi-klassikeren "No Way Out", hvilken "Salt" henter godt med inspiration fra.

"Salt" kommer dermed varmt anbefalet herfra, 8/10.


# 7 -

Jeg synes Ebert har helt ret og ligeså Peter Travers, Brian Orndoff, og Leonard Maltin der også giver filmen rigtig gode anmeldelser. I øvrigt synes jeg nu plottet gav fin mening på trods af de mange tvist.

# 8 -

Jep, hvis jeg husker korrekt skulle det være cirka 61 % og 65 % de to steder.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: