Det er umuligt at blive et stabilt menneske fra den ene dag til den anden, men med lidt godt vilje – hvad Pat kalder for “lyspunkterne” – er der håb for enden af tunnelen. De sandfærdige klichéer trives fint i “Silver Linings Playbook”, men i det mindste prøver Russell at give os en fornemmelse af, hvordan det føles at blive afvist af et moderne samfund, hvor alt har et prædikat, og hvor man meget hurtigt kan ende med at blive stigmatiseret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 10 år siden

Godt skrevet anmeldelse der rammer rimelig godt plet. Jeg var fantastisk underholdt, især af de to hovedroller og selvfølgelig Robert De Niro. Jeg ender nok selv på 5/6.
Gravatar

#2 KasperBS 10 år siden

God anmeldelse, skal helt sikkert ses:)
Gravatar

#3 elwood 10 år siden

Chris tucker er ikke utållig i filmen her! Pyh det var lige min første kommentar, jeg siger ikke hans rolle var fantastisk, men blot at jeg ikke fandt ham irriterende som jeg næsten altid gør.

Jeg så filmen på Oscar aften, og var egentlig ganske underholdt af den, Bradley Cooper gør det ganske godt i filmen, og især en scene om natten, hvor han forstyr sine forældre sætter også ganske fint et billede på, hvordan det må være for forældrer med en som ikke er hel normal.

Men selv da han så kommer ud har folk svært ved og acceptere ham på grund af, hvorfor han blev indlagt til og starte med.

Oscars nye darling Jennifer lawrence gør det også godt, hendes løbe scener med Bradley var noget af det sjoveste i filmen synes jeg.

Der er ikke nogen store verraskelser i filmen, men med det sagt kunne jeg nu godt li den måde de gør slut scenen mindrer på i forhold tilså mange andre film i den her genre. Bradley skal holde sig fra tømmermænd, og blot se og komme med i flere projekter som det her, eller noget andet der kan give ham en god rolle.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 MOVIE1000 10 år siden

elwood (3) skrev:
Chris tucker er ikke utållig i filmen her! Pyh det var lige min første kommentar, jeg siger ikke hans rolle var fantastisk, men blot at jeg ikke fandt ham irriterende som jeg næsten altid gør.

Jeg så filmen på Oscar aften, og var egentlig ganske underholdt af den, Bradley Cooper gør det ganske godt i filmen, og især en scene om natten, hvor han forstyr sine forældre sætter også ganske fint et billede på, hvordan det må være for forældrer med en som ikke er hel normal.

Men selv da han så kommer ud har folk svært ved og acceptere ham på grund af, hvorfor han blev indlagt til og starte med.

Oscars nye darling Jennifer lawrence gør det også godt, hendes løbe scener med Bradley var noget af det sjoveste i filmen synes jeg.

Der er ikke nogen store verraskelser i filmen, men med det sagt kunne jeg nu godt li den måde de gør slut scenen mindrer på i forhold tilså mange andre film i den her genre. Bradley skal holde sig fra tømmermænd, og blot se og komme med i flere projekter som det her, eller noget andet der kan give ham en god rolle.


Nu så vi jo den sammen ved Oscar natten og jeg er enig :) Mhs til Chris Tucker så var det ikke så meget karakteren der var sjov men mere situationerne, man så ham i. Jeg var rigtig overrasket over denne film, den var sjov og rørende på samme tid. Og løbeturene var også et af filmens højdepunkter. Og enig i at Bradley klarer det her en del bedre end The Hangover.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Zombi 10 år siden

Det var en rigtig fin lille film. Ikke de store overraskelser, men fine præstationer fra Bradley Cooper og Jennifer Lawrence. Løbescenerne var helt klart filmens bedste.

4/6
Gravatar

#6 B.Pedersen 10 år siden

Det er jo ikke rigtig en film at råbe hurra for, der er lidt her og der som er godt men, ikke en film man ser 2 gange. 2 stjerner
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 10 år siden

B.Pedersen (6) skrev:
Det er jo ikke rigtig en film at råbe hurra for, der er lidt her og der som er godt men, ikke en film man ser 2 gange. 2 stjerner


Hvor mange stjerner får lyden?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: