Romantiske komedier har det med at gøre mig blød i knæene, og “Silver Linings Playbook” fik dem simpelthen til at smelte bort. Det er en fantastisk rørende og humoristisk perle med en række vidunderligt veloplagte skuespillere foran kameraet, der alle er blevet tildelt roller og replikker af højeste kaliber. Filmen ser fremragende ud i HD, lydsporet imponerer også, og skiven indeholder flere timers hæderligt ekstramateriale. Hvis man bare har den mindste forkærlighed for genren, bør man omgående smide denne Blu-ray i indkøbskurven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Frederik 10 år siden

Puha, jeg var ikke stor fan. Det virkede mest af alt som en mere vandet, mainstream-udgave af O. Russells tidligere (og uendelig mange gange bedre) film "I Heart Huckabees".


Filmen er aldeles velspillet og præsenterer hvad jeg går ud fra, er et realistisk portræt af en sygdom, men slutningen ødelægger næsten alt der kom forinden. Manuskriptet tager en gigantisk u-vending og kaster en masse forskellige Hollywood-klicheer i ansigtet på tilskueren, komplet med en magisk happy ending der slet, slet ikke passer til alt det, der kom forinden. Historiens tematiske og følelsesmæssige slutning føles simpelthen bare for uærlig. Den ender med at lyve til publikum.








Gravatar

#2 Ispep 10 år siden

Fantastisk film, dejlig opløftende og for en gangs skyld en happy ending der både er troværdig og rørende. Bedste romantisk komedie i mange mange år. Ved ikke om den fortjener topkarakter, men 5/6 får den herfra. Herlig film!!
Gravatar

#3 Fredag 10 år siden

Frederik (1) skrev:
"I Heart Huckabees".
Som jeg fandt var noget af det mest påtaget kunstige og røvsyge (jeg har før fået hug for denne holdning, men det holder jeg fast i og ville tildele den 1 eller 2 stjerner!) Denne her, den rammer til gengæld helt rent!



Frederik (1) skrev:
komplet med en magisk happy ending der slet, slet ikke passer til alt det, der kom forinden.
Pudsigt, for lige netop denne her passer det faktisk rigtigt godt til finder jeg. Der er jeg lodret uenig med dig og din opfattelse af filmen præmis (men måske kun en ulykkelig slutning kan regnes for god og troværdig i alle tilfælde. Sådan kan jeg synes mange filmentusiaster det jo ret så ofte, så det nærmest er en kliché i sig selv, selv om det er en kliché jeg forstår, da disse sukkersøde kærlighedsfilm ofte er trættende og følger samme mønster) og ville have virket totalt forkert, hvis den ikke havde haft den slutning den havde!

Ispep (2) skrev:
Bedste romantisk komedie i mange mange år.
Enig!
Gravatar

#4 Ispep 10 år siden

Det er en fantastisk slutning. Tror blot mange er allergiske overfor bare det mindste indikation af lykke og håb. Her virker det bare.
Gravatar

#5 MOVIE1000 10 år siden

Enig i anmeldelsen, fantastisk film.
Det er sjældent jeg forbinder ordene fantastisk film sammen med romantisk film. Kan kun komme i tanke om Titanic, hvor de ord støder på hinanden igen, eller er der nogen fantastiske romantiske film derude som kan anbefales?
Skal snart have anskaffet mig denne film, så den kan komme hjem i samlingen. :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 moulder666 10 år siden

MOVIE1000 (5) skrev:
Enig i anmeldelsen, fantastisk film.
Det er sjældent jeg forbinder ordene fantastisk film sammen med romantisk film. Kan kun komme i tanke om Titanic, hvor de ord støder på hinanden igen, eller er der nogen fantastiske romantiske film derude som kan anbefales?


Det er heller ikke mange, hvor jeg ville bruge ordene "fantastisk film" ved en romantisk film - men "trilogien" Before Sunrise, Before Sunset og Before Midnight....den er dælme fantastisk! :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#7 Baby Strong 10 år siden

David O. Russell har med sine to seneste film bevist, at han kan være med nutidens eliter (D. Boyle, PTA etc).


#5 Twilight.
Gravatar

#8 Mr. Chriss 10 år siden

#7

Der er det mere ordene elendighed og kvalme, som smelter sammen.
Gravatar

#9 Mantic 10 år siden

God anmeldelse.

MOVIE1000 (5) skrev:
Det er sjældent jeg forbinder ordene fantastisk film sammen med romantisk film. Kan kun komme i tanke om Titanic, hvor de ord støder på hinanden igen, eller er der nogen fantastiske romantiske film derude som kan anbefales?


Submarine og (500) Days of Summer er to rigtig gode romantiske komedier efter min mening.
Gravatar

#10 MOVIE1000 10 år siden

Mantic (9) skrev:
God anmeldelse.

Submarine og (500) Days of Summer er to rigtig gode romantiske komedier efter min mening.


Havde helt glemt alt om (500) days of summer, shame on me.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: