Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 10 år siden

Jeg giver den stadig topkarakter.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 Hr. Nielsen 10 år siden

Med sådanne forventninger som Insider havde, måtte den næsten skuffe. Men alligevel øv, at den skuffede (dig Johan) så meget. Jeg håber stadig den lever op til den første, eller næsten, for tror ikke helt på den når derop.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#3 The Insider 10 år siden

Jeg havde endnu større forventninger til den foregående film, som jo landede på 5 stjerner for mit vedkommende :-) Mine issues har heller ikke rødder i mine forventninger. Jeg føler vitterligt, at filmen har nogle helt basale, fortællemæssige problemer.
War. War never changes.
Gravatar

#4 Buck Rogers 10 år siden

Tre stjerner er en hård dom fra en inkarneret Trek/Abrams-fan :)

Jeg lander selv på 4 - skuespillerne gør det godt (også Peter Weller), og selv om man godt kunne have fået mere ud af Cumberbatch, er der virkelig pondus over ham, når han folder sig ud. Men jeg er enig i, at en del af filmen gentager sin 2009-forgænger, og det ses især i relationen mellem Spock og Kirk, der i høj grad bare føles som en gentagelse.

Visse dele af plottet hænger ikke helt sammen, men af en sommerblockbuster at være følte jeg ikke, at filmen fornærmede min intelligens i større grad, og det er vist det meste, man kan håbe på når man ser på det øvrige udbud ;) Jeg var i hvert fald underholdt hele vejen.

I øvrigt den ringeste 3D-oplevelse, jeg til dato har haft! Om det er filmens post production, Abrams heftige klippetempo eller Cinemaxx' RealD-system ved jeg ikke, men overvej kraftigt at se den i 2D.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#5 The Insider 10 år siden

Yeah, ud over skuddet med klippen, bed jeg heller ikke synderligt meget mærke i 3D'en.
War. War never changes.
Gravatar

#6 The-new-meister 10 år siden

øv, havde ellers set frem til den eftersom jeg var helt vild med den første:)
Gravatar

#7 Ispep 10 år siden

Pyha Insider. Lange forklaringer og kedelige momenter. Lyder som et mareridt. Håber jeg får en bedre oplevelse i aften.
Gravatar

#8 Buck Rogers 10 år siden

Mht. Cumberbatchs rolle:

Man skal vel ikke have set ret mange ST for at have luret hvem han i virkeligheden er, og hans portræt ligger så langt fra originalen, at man er nødt til at overveje, om man ikke bare skulle have valgt en anden, ny karakter og i højere grad prøve at stå på egne ben. Folk, der ikke kender til figuren, er vel lidt ligeglade med hans forhistorie/plot dump?


Forresten Johan, kan du med dit røntgensyn/Insider-viden fortælle,
hvad Nimoy lavede i filmen? Mest overflødige cameo i nyere filmhistorie ;)


(spoiler-advarsel indsat af admin)
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"
Gravatar

#9 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

"Da besætningen om bord på rumskibet Enterprise til slut endelig var samlet og skuede mod universets uendelige horisont, føltes det, som om der ikke var nogen grænser for, hvor Star Trek nu kunne drage hen."

Spoiler! De overlever!
Doctor Last Warning
Gravatar

#10 The Insider 10 år siden

#8,
Ja, jeg følte heller ikke, at Nimoys cameo på nogen måde var nødvendig. Selvfølgelig er det altid dejligt at se den gamle Spock igen, og det giver måske også meget god mening, at han ikke blot ville være tavs på sidelinjen, når en farlig fyr som Khan blev genopdaget... men det var endnu et moment, der bare var med til at bremse filmens momentum og føltes malplaceret.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: