Som sagt er “Star Trek”-filmserien en blandet landhandel – blandt denne boks’ i alt ti spillefilm finder man både fadæser og petitesser, men de fleste af filmene er rent faktisk fremragende. Derfor vil jeg slet ikke tøve med at anbefale fans og alle andre science fiction-entusiaster at investere i denne uforlignelige udgivelse. Både billed- og lydkvaliteten er for det meste i top, og her er nok ekstramateriale til at holde en trekkie beskæftiget i ugevis. Engage!

Se også: Engage! Filmz TV fejrer Star Treks 45-års fødselsdag

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 10 år siden

Jeg har haft kig på den flere gange på arbejdet, men endnu ikke fået købt den.

Den eneste af de ti gamle jeg har set, er faktisk Nemesis, men jeg var vist i den alder hvor jeg følte mig meget underholdt af den, selvom jeg dog ikke kan huske det store. Men det var for alvor J.J. Abrams der fik mine øjne op for Star Trek, så skal bestemt have dem set!

Og så var anmeldelsen, som altid, rigtig velskrevet :)
Gravatar

#2 MichChrisIp 10 år siden

Jeg har fået set de første 6 (Originale serie) og de er ganske underholdende alle sammen! Dog har jeg opdaget at jeg ikke deler den generelle mening angående mange af dem (specielt det der Lige tal=gode ulige=dårlige!)
Feks. Voyage Home, den var ikke min favorit. Den var god, men den handlede om hvaler for guds skyld, hvilket jeg ikke rigtig kunne forholde mig til! ;)
Måske jeg skulle se den igen!
Wrath of Khan er dog fantastisk!
Gravatar

#3 tricopulus 10 år siden

Har ALT (næsten, har ikke TOS animated(animeret) TAS) , men ellers alt, og mht filmene, så vil jeg mene at de 6 første nok er de bedste, fordi der kommer man hele vejen rundt om besætningen, og det gør man ikke så omfattende i de 4 med tng.

De skulle havde lavet star trek 7 , til en forsættelse af kirk og co., med at afslutte dem på en god måde, og ikke dræbe cap. kirk, og så kunne 8 og 9 havde handlet om vulcan, romulans og ufp(og lidt klingons) med andre ord : the vulcan/romulan unification/forening, og så kunne 10 havde handlet om ´kampen for beta-z´ hvor picard og co. , kunne havde befriet Beta-Z, fra dominions og havde befriet andor(ia) i samme ånd.

Se de kunne havde været fint.
Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#4 tiany 10 år siden

Johan - er det nu jeg skal opgradere fra mine special edtion dvd-udgaver?
Valar morghulis
Gravatar

#5 tricopulus 10 år siden

Men jeg synes den bedste er : first contact, derefter startrek 6, og TOW, TSFS og TVH er mine favoritter.

De andre er også gode :-)
Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#6 Fredag 10 år siden

Tak for at have brugt min aften Johan;) God læsning!
Gravatar

#7 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg har set dem alle, og jeg synes de alle er middelmådige. som i under middel, på nær First Contact, som jeg giver 4:6. En karakter som Johans på 6:6 er helt ude i hampen for den gængse filmnyder, og jeg er ellers scifi-fan. Selv First Contact er jo decideret idiotisk til tider. Godfather, Heat, Once Upon A Time in The West, det er 6:6. Ikke First Contact. Bevar lige jordforbindelsen! 6:6 er en karakter afgivet af en fan, til fans. Men det er måske også ok :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#8 The Insider 10 år siden

#1, tusind tak! :-) Og vend endelig tilbage med nogle bedømmelser, hvis du får investeret i æsken!

#4, det synes jeg helt sikkert! :-) Både billed- og lydmæssigt er BD'erne langt overlegne i forhold til dvd-udgivelserne, og der er gennemsnitligt 30-60 minutters nyt ekstramateriale til hver film (hvis vi ser bort fra de nye kommentarspor, som der også er en masse af). Jeg har også set boksen mange steder til godt 400 kroner, hvilket er 40 pr. film, så man får valuta for pengene!

#6, hehe, velbekomme! Jeg er bare overordentligt glad for at høre, at jeg ikke fik brugt hele din weekend ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 Fredag 10 år siden

Det sker vel når du en skønne dag skriver og udgiver 'The Star Trek Anthology';)
Gravatar

#10 The Insider 10 år siden

#9, oh yes, ALLE 30 tv-sæsoner og 12 film i én pragtfuld pakke! Den første Filmz-anmeldelse på over én million ord!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: