“Strings” er endnu et friskt bud på dansk films brud med ensformigheden – en film, der formår at forny en niche-genre som dukkefilmen, selvom den alligevel ikke kan sige sig helt fri for en noget tynd historie. Men set i lyset af sin opfindsomme og charmerende nyfortolkning af mediet, samt sin visuelle overdådighed, er den strengt taget svær ikke at holde af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hal60 18 år siden

Skal da bestemt se den... Har hørt meget godt om den.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#2 filmz-ZOPTIKEREN 18 år siden

Enig med revieweren i, at filmen er kedelig. Den er dog visuelt smuk, samt lyden/musikken er smuk til filmen.

Også ganske enig i at strengekonceptet er veludført. Jeg vil selv påstå, at der er en sammenhæng mellem den valgte musik og strengekonceptet. Jeg er ikke helt sikker på det, men er det meste musik i filmen ikke musik lavet af stregneinstrumenter? Jeg ved ikke om det bare er mig der digter, men det meste baggrundsmusik var sådan noget harpemusik og harpen som instrument symboliserer dukkerne, da dens strenge er ligesom deres - fra jorden og mod himlen.
Gravatar

#3 myshkin 18 år siden

#2

Der blev der ikke sagt noget om fra anmelderen af at den skulle være kedelig? Kun at historien var lidt tynd.

Jeg synes det lyder som en rigtig spændende måde at angribe en film på. Håber jeg kommer til at se den. Enten på DVD eller når nu DR2 sender den ;-)
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#4 vapor 18 år siden

Det er dukke film... jamen...
Er der en sex scene? Ellers gidder jeg ikke se den. ;)
Gravatar

#5 filmz-ZOPTIKEREN 18 år siden

#3
Min fejl så. iøvrigt så er historien imho ikke lidt tynd. Den er både tynd og tyndslidt, hvis man forventer andet historiemæssigt end en børnefilm.
Gravatar

#6 filmz-Exitium 18 år siden

#4 så sats på team america, masser af dukke sex!
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#7 Norrah 18 år siden

Min menning er 100% det samme som Nikolai, ved ikke hvad der mere er at sige...
Gravatar

#8 davenport 18 år siden

Jeg så den igår, i en helt tom biograf. Det var kun kæresten og jeg, så vi havde fødderne oppe osv.

Jeg var overrasket, og synes det var en flot og god film. Spændende og smuk.

Den scene i lunden hvor de fletter strenge.. Min kæreste kom bare med den bedste. "Nu får hun kvist" - jeg var færdig :D
Så begyndte vi jo selvfølgelig med metafoerne:
At få stub, kævle, han har brædt på osv.

Men godt gået af dansk film. Synd at så få interesserer sig for den.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#9 filmz-jfk 18 år siden

I tv eller radio sagde de at denne film var en metafor for krigen i afganistan.
Personlig kunne jeg ikke se ligheden.
Er der et klogt menneske herinde der vil være så rar at oplyse mig om lighedspunkterne?
Jeg er ikke perfektionist, men mine forældre var det.

Skriv ny kommentar: