“Taken” er en actionfilm, der har udstyret i orden. Der er good-guys og bad-guys og alle de ting midt imellem, der bliver smadret på herligste vis. På skyggesiden tager filmen for let på sit alvorlige emne og fokuserer på banaliteter som datterens popsangerambitioner – hvilket efterlader en lidt dårlig smag i munden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 15 år siden

Okay, det er så nogle helt andre toner end dem, man tidligere har hørt fra enkelte brugere, som har set filmen.

I øvrigt synes jeg, at sætningen
"Som en anden Steven Seagal tænker man ikke om han mon klarer ærterne, men kun hvornår han mon klarer ærterne. Det gør desværre filmen ret forudsigelig."
er en temmelig kraftig spoiler. Indtil jeg læste dette, var jeg faktisk ikke sikker på, om
Liam Neeson's karakter (den selvopofrende far-type) selv overlever tilsidst - kun at datteren ville gøre det. Det er jo trods alt ikke Indiana Jones eller James Bond, det her. Til sammenligning: I tilfældet med 'Bourne Ultimatum' var jeg f.eks. heller ikke engang sikker på, om han ville overleve (al snakken om en 4'er kunne være et vildspor), selvom ANDRE biografgængere måske nok var. Jeg har bare ikke brug for at vide den slags på forhånd. Så et stort ØV og en beklagelse herfra!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 filmkorn.dk 15 år siden

Hvad sker der for de danske anmeldere?

Taken er en af de fedeste og mest effektive actionfilm jeg har set i årevis. Den er rent faktisk spændende! En suveræn Liam Neeson og en yderst aktuel og deprimerende historie. Typisk de danske anmeldere straks at råbe op om racisme. Hvorfor helvede tror I at man bl.a. begyndte at lede efter Madelaine i Marokko - fordi man har erfaring med at pigehandel ofte går den vej. Hvorfor går det ud over de stakkels albanere - fordi det ofte er den østeuropæiske mafia, der står bag menneskesmugling. Hvorfor er det bl.a. en fransk politimand og en helt almindelig fransk knægt, der medvirker til menneskesmuglingen i filmen? Fordi det foregår overalt. Filmen er skrevet af franskmænd, så hvorfor skulle de være racistiske overfor sig selv. Stop det puritanske pis, jeg er træt af folks blåøjethed og især anmelderes hellighed. Føj!

Se filmen og få dig en intens oplevelse.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#3 Collins 15 år siden

Jeg må også sige jeg er meget uenig i denne anmeldelse.

Klart en af de bedre actionfilm..

5/6 herfra.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#4 dolphinfriendly 15 år siden

Jeg synes til gengæld at det er en temmeligt ligegyldig og uvedkommende actionfilm, med en række irriterende elementer og skuespillerpræstationer.

2/6 herfra.

Gravatar

#5 filmz-Bruce 15 år siden

Kims drøm om at blive popsanger på en scene forbliver et gennemgående mål i filmen,

Et gennemgående mål? Jeg må have en anden version af filmen isåfald. Kims drøm er kun udtalt på et tidspunkt i hendes yngre barndom og ikke på noget tidspunkt i filmen. Faderen giver hende en karaoke gave pga. dette og
da han redder sangerinden og får hendes kort, er slutningen ganske oplagt, men komplet ubetydelig for filmen iøvrigt. Det er blot en typisk afslutningsgimmick, hvor man har kastet en bold op uden brug af lyskaster tidligt i filmen og så griber den afslappet i de sidste 30 sekunder.
. Gennemgående mål? Narrrjjjjjjjjjj, udtalt på Øgendahlsk vis.

Filmen er herlig 80'er traditionel, men med en godt spillende atypisk actionhelt i Liams persons og uden omsvøp og for mange udenoms dikkedarer, hvilket de 90 minutters spilletid vidner om. Helt sikkert, at der er nogle svingende kvalitetselementer i filmen, bl.a. CIA dialogen og datteren. Derudover er alt andet mere tilfredsstillende, end den seneste Bond. Måske grunden til, at Taken ubemærket kom "bagfra" og kneppede den amerikanske box office i bagen i nogle uger, hvilket kom bag på en del.

5/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-DonDiegoDeLaVega 15 år siden

Kan også tilslutte mig flokken af personer der er uenige med anmelderen. Forstår da heller ikke udtalelsen om at der er "fokus (???) på datterens popstjerne ambitioner" ????

Liam Nesson leverer en solid og sikker præsentation, der i den grad bidrager til at man indlever sig i filmens plot og fokus på slavehandel mv.

5/6 herfra. Klart bedre end den seneste Bond og Bourne.

Gravatar

#7 duuk74 15 år siden

[quote=DonDiegoDeLaVega 5/6 herfra. Klart bedre end den seneste Bond og Bourne. [/quote]

Helt enig. Den får et flot 8.5/10 fra mig
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#8 duuk74 15 år siden

DonDiegoDeLaVega (6) skrev:
Kan også tilslutte mig flokken af personer der er uenige med anmelderen. Forstår da heller ikke udtalelsen om at der er "fokus (???) på datterens popstjerne ambitioner" ????

Liam Nesson leverer en solid og sikker præsentation, der i den grad bidrager til at man indlever sig i filmens plot og fokus på slavehandel mv.

5/6 herfra. Klart bedre end den seneste Bond og Bourne.


Helt enig. Den får et flot 8.5/10 Herfra
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#9 gladiator 15 år siden

Fed actionfilm. Scenen hvor datteren og Liam snakker i tlf og han siger hun blir taget, er jo for fed!

Der er super action i, og selvom man måske kunne savne en desideret skurk, klæder det faktisk filmen at den ikke har det.

Var positivt overrasket, og dejligt at se Liam Neeson igen, han er sgu for fed!

For den underholdende action, gode skuespiller præstation fra Liam N., og den simple men skræmmende historie

5/6
Gravatar

#10 filmz-Is 15 år siden

Jeg er også som mange andre dybt uenig med anmeldelsen. Taken er effektiv underholdning i absolut topklasse. Filmen har en virkelighedstro og tankevækkende historie, og det hele er leveret med adrenalinpumpende action, der simpelthen er så forbandet intenst og veludført.

Helt klart en af de bedste action-film jeg har set i lang tid.
5/6

Skriv ny kommentar: