“Thank You for Smoking” er en fin lille perle, der, på sin egen sarkastiske måde, viser instruktørens personlige holdning til den måde, det amerikanske samfund er skruet sammen på. Uden de store politiserende armbevægelser har filmen en underholdende distance, der vil gøre den værd at se, selv om man ikke deler dens politiske pointer. De mange sarkastiske bemærkninger kommer som perler på en snor og skaber et rigt indhold med en veloplagt humor. Desværre bibeholder billedsiden og ekstramaterialet ikke samme niveau.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-mrhands 17 år siden

Rigtig god og sjov film. Nick Naylor er et svin af den væreste skuffe, men vi holder stadig af ham, takket være det gode skuespil af Aaron Eckhart. Det er ikke nemt, at gøre lobbyister menneskelige. :o)
Gravatar

#2 filmz-stente 17 år siden

Ved ikke hvorfor, men jeg elsker simpelthen denne film.....den rammer et eller andet magisk hos mig (6 stjerner.....meget sjældent)
Gravatar

#3 filmkorn.dk 17 år siden

Jeg vidste, jeg ville fange anmelderen i brug af fancy floskler. Der er ikke, og jeg gentager ikke, brugt edge enhancement på denne film. Desuden er den encodet med en konstant bitrate på 8Mb/sek, så udtværinger er nærmest per definition udelukket. Tror du ikke du skulle få tjekket dit system? c",)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 filmkorn.dk 17 år siden

Til at understøtte mit angreb vil jeg citere fra det norske site dvd-anmelderen http://www.dvdanmelderen.com/content/view/6264/

Det er præcis samme udgave I har anmeldt.

Bilde:
Filmen er presentert i det brede og flotte billedformatet 2.35:1 noe som gjør at den kler en stor skjerm perfekt. Det er svært lite å utsette rent kvalitetsmessig for på en så ny utgivelse, skal det rett og slett se bra ut. Det er å forvente at bildet er uten støv eller skitt, og det ser strøkent ut. Fargene er naturlige og kontrastene opp mot perfekte. Til tross for mye bevegelse i bildet og raske sceneskift, klarer kvaliteten alltid å holdes på det samme nivået. Et skarpt og nydelig bilde dette.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#5 filmz-wetfox 17 år siden

#0
Owned af #3 :D
Gravatar

#6 filmkorn.dk 17 år siden

Nix! Jeg synes bare at den stod rigtig godt hos mig på min projektor. Derfor undrede jeg mig over anmeldelsen, og fandt støtte i en norsk anmeldelse af samme disk. Jeg vil bare gerne kunne stole på anmeldelser :)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#7 davenport 16 år siden

Så den i går aftes på TV1000.
Det var en rigtig god film. Lige sådan en for mig. Jeg sad og kluklo med et glas vin, og det passede bare perfekt.
Fedt at se Bill Macy bande som en forurettet havnearbejder :)
Den kan klart anbefales, og jeg skal have den hjem på hylden.
Lidt i samme kategori som Sideways, Fargo etc.. Elsker den slags film.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 Mercadian 16 år siden

Super Film !!
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?

Skriv ny kommentar: