På mange måder er “The Hurt Locker” en fantastisk kraftpræstation fra instruktør Kathryn Bigelow, der skildrer Irakkrigen nådesløst og så virkelighedstro, at flere scener ligner optagelser taget direkte fra slagmarken. Bestræbelserne på at forene dokumentarisk realisme med en egentlig spillefilm bliver desværre ikke forenet helt efter hensigten, simpelthen fordi det ikke lykkes at skabe et ordentlig filmisk narrativ. Resultatet er en intens og chokerende krigsfilm, der er mere dokumentarisk end en spillefilm med en rød tråd. Dette er stadig en rigtigt god film, der dog mangler det ekstra for at komme helt op af skyttegraven – hvilket er ærgerligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Frederik 14 år siden

God anmeldelse og enig i karaktergivningen. Inglourious Basterds, District 9 og Hurt Locker har virkelig gjort 2009 til et godt filmår :)
Gravatar

#2 filmz-Bruce 14 år siden

Glæder mig til at se. Kan fåes allerede i Italien på blu-ray, men til næsten 40 euro incl. fragt så, naaaah.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Outbound Sith 14 år siden

Jeg ved ikke, hvad (eller om) der er noget galt med mig, men jeg sad tilbage med en følelse af, at filmen var én lang rekrutteringsfilm for US Army rettet mod vovehalse og andre "thrill seekers".

Der er godt skuespil og lækkert kameraarbejde, men filmen får alligevel krig til at virke cool på en lidt ulækker måde.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 Fynboen 14 år siden

Outbound Sith (3) skrev:
Jeg ved ikke, hvad (eller om) der er noget galt med mig, men jeg sad tilbage med en følelse af, at filmen var én lang rekrutteringsfilm for US Army rettet mod vovehalse og andre "thrill seekers".

Der er godt skuespil og lækkert kameraarbejde, men filmen får alligevel krig til at virke cool på en lidt ulækker måde.


Èr krig ikke cool på en ulækker måde?
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#5 The Insider 14 år siden

#2, ssay whhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatt?!! Hvis du sender mig link nu, bestiller jeg den hurtigere end du kan sige noget som helst ord, du kan finde på!
War. War never changes.
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

#5 Voila :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 The Insider 14 år siden

#6, awesome! Hermed bestilt både derfra og dvdland.it for at sikre levering hurtigst muligt - og tak for tippet! :-) Hvorfor dælen vidste jeg ikke, den allerede var ude...
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmz-Bruce 14 år siden

#7 Velbekomme :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 PredatorX 14 år siden

Outbound Sith (3) skrev:
Jeg ved ikke, hvad (eller om) der er noget galt med mig, men jeg sad tilbage med en følelse af, at filmen var én lang rekrutteringsfilm for US Army rettet mod vovehalse og andre "thrill seekers".

Der er godt skuespil og lækkert kameraarbejde, men filmen får alligevel krig til at virke cool på en lidt ulækker måde.


Så er der sgu da noget galt med dig... Den var da langt mere kritisk. Den får da netop krig til at virke skod og meningsløst.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#10 filmz-Filmnørden 14 år siden

Helt genial film! Kan mere end varmt anbefales! Har skrevet anmeldelsen på Filmnørdens Hjørne.

Skriv ny kommentar: