“There Will Be Blood” er betagende filmet med adskillige blændende sekvenser. Dens visuelle skønhed understøttes glimrende med Radiohead-guitaristen Johnny Greenwoods ukonventionelle og bemærkelsesværdige musik, der supplerer perfekt til den foruroligende stemning.

Filmen kulminerer i en slutning, der utvivlsomt vil dele vandene. Går den for langt og over i det rene overspil? Måske – den ligger i hvert fald lige på grænsen til det. Sker der her en udvikling, der er et urealistisk postulat? Næppe, for det forudsætter, at realisme har været filmens mål fra starten, hvilket ikke er tilfældet. Hvis man træder et skridt tilbage og betragter helheden, bliver det tydeligere, at filmen ender præcis, hvor den hele tiden har været på vej hen og uundgåeligt må ende. At se “There Will Be Blood” er som at se en trafikulykke udspille sig, som man ikke kan berøre eller forhindre. Man ved, det må og skal ende galt, men man kan ikke af al vold og magt tvinge sig selv til at kigge væk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Renchard 16 år siden

oh yes....kom nu med den film...

Jeg så et par klip fra den i Berlin, med tysk synkronisering..det var fandme sært...
Men jeg ser virkelig frem til den...

Hvor stor en rolle har Kevin O' Connor??
Gravatar

#2 wimmie 16 år siden

Uhhh...nu glæder jeg mig bare endnu mere til at se den... :P
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 elwood 16 år siden

Er slut citatet ikke en mini micro spoiler af handlingen, nu gætter jeg jo umiddelbart på at Daniel Plainview bliver dræbt hen mod slutningen, eller at han måske går amok i en blodrus mod uskyldige.

Der behøves ike svares på dette, jeg glæder mig self. til og se filmen, men det sidste virkede bare lidt spoiler agtigt, men self. når jeg ik har set filmen er det svært at bedømme.

Bravehart slutter
tragisk
hvis jeg læste dette ville jeg hurtig ku regne lidt af Mel Gibsons Skæbne ud.

Udover dette så god anmeldelse, ser frem til at se den i biffen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 The Insider 16 år siden

Argh! Nu hoster du jo op med spoilers elwood! (gætter jeg på)
War. War never changes.
Gravatar

#5 elwood 16 år siden

#4 hehe well der er lige så meget spoiler i mit indlæg som da Chrystalstar1200 kom med hans Cloverfield teori 8-)

Som sagt der behøves ike direkte svares på det jeg synes bare det lød lidt spoiler agtigt, men det skal nu ikke afholde mig fra og nyde filmen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 Mercadian 16 år siden

Daniel Day Lewis vinder en oscar for hans præstation i denne film... Jeg har set de andre nominerede og synes ikke de kommer i nærheden af at være lige så go' som han er i There Will Be Blood.

Til gengæld er han også det eneste der holder filmen kørende, og derfor tror jeg ikke at There Will Be Blood vinder for Bedste Film...
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#7 filmz-Kragmose 16 år siden

Starten lyder så bad-ass. Jeg bliver nødt til at se den.
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 5 Nå nå bare hæng mig ud nå man ikke er til stede hva ;o)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#9 elwood 16 år siden

#8 hehe sorry, if you feel that way 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#3: Jeg har set filmen, og synes faktisk ikke at anmeldelsen spoiler noget. Faktum er jo, at du selv giver utryk for, at du stadig ikke ved hvad filmen rent faktisk ender med, så du svarer egentlig på dit eget spørgsmål derved ;)

Jeg så den til årets Berlinale, og det var helt klart programmets bedste film. Den er storladen, grum og en fryd for både øjne og ører. Og ja, Daniel Day-Lewis skal nok trække Oscaren hjem for denne uhyggelige kraftpræstation. Men jeg synes nu heller ikke at "There Will Be Blood" kan slå "No Country For Old Men" i kategorien bedste film - Coen-brødrenes sidste udspil er lige en tak bedre på alle måder!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: