Det er alt sammen temmelig overraskende, når nu “The Tourist” er instrueret af Florian Henckel von Donnersmarck, som tidligere stod bag den mesterlige “De andres liv”, og selvom filmen er befolket af så kompetente skuespillere som Paul Bettany, Timothy Dalton og Rufus Sewell, så kan den ikke finde på noget interessant at bruge dem til. I stedet sidder man opgivende tilbage, mens de kedsommelige begivenheder udspiller sig, og da verdens vel nok mindst overraskende plot-twist dukker op, har man for længst mistet enhver interesse. Denne turist bør omgående få sit visum tilbagekaldt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 13 år siden

Jeg har ikke set filmen, og det har jeg heller ingen planer om efter at have læst anmeldelserne. Denne anmeldelse er også generelt god.

Dog må jeg indrømme, at jeg er ved at være træt af alle de punchlines, som bliver smidt ind i slutningen af jeres anmeldelser. I dette tilfælde denne her: "Denne turist bør omgående få sit visum tilbagekaldt." Det er sgu lidt for kliché efterhånden.
Gravatar

#2 Babo Rises 13 år siden

Jeg havde gættet dommen på denne film, uden at læse indlægget..
Gravatar

#3 zamm- 13 år siden

#1 Det kan godt være at du er træt af dem (fred være med det), dermed sagt er der måske andre der nyder dem (som mig) eller bare er ligeglad med dem.

#2 Du vild nok! Mon ikke Filmz har en ledig stilling...

Men nu er der tre værdige film at se i biffen. 127 Hours, Black Swan og The Fighter... hvis man spurgte herinde blandt Filmz-brugere efter jeres mening hvad der er bedst at se, hvilken en ville det så være? :)
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#4 IK 13 år siden

zamm- (3) skrev:
127 Hours, Black Swan og The Fighter... hvis man spurgte herinde blandt Filmz-brugere efter jeres mening hvad der er bedst at se, hvilken en ville det så være? :)


Tre virkelig fremragende film, men hvis jeg skulle gense en af filmene, ville det nok være Black Swan. Den gjorde størst indtryk på mig, og er lige en lille tand bedre end de andre.
Gravatar

#5 fazz 13 år siden

#3
Ingen tvivl se mesterværket "Black Swan"
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#6 Betelgeuse 13 år siden

Jeg har nu heller ikke noget imod de herlige punchlines, som ofte får mig til at trække på smilebåndet :) Ang. filmen, så vil jeg højst sandsynligt aldrig komme til at se denne, men tak for en fin anmeldelse.

#3
Af de tre film du nævner, er Black Swan uden tvivl den bedste. 127 Hours og The Fighter og også begge værd at tage ind og se, men Black Swan må du altså ikke snyde dig selv for.
Gravatar

#7 dix3n 13 år siden

Sjovt at Depp og Jolie blev nomineret til Golden Globes for bedste skuespiller/inde. Og her tværtimod. Giver mig bestemt lyst til at se den for at se hvem der har ret!
Gravatar

#8 Babo Rises 12 år siden

Tyndbenet og glanspoleret underholdning, der mere ligner en reklame for eksklusiv sommerferie. Skidt udført, og plottet er håbløst skruet sammen. Der spilles (overraskende) rædselsfuldt af de to superstjerner. Depp har ét udtryk igennem hele filmen, og virker fraværende. Jolies rolle ligner også en reklame for makeup og andre produkter, som får hende til en ligne "en million". Hun fremstår mere som et skelet med flot påklædning. Der er ingen kemi mellem skuespillerne, og de få actionscener er ordinære og kedelige. Utroligt at instruktøren stod bag De Andres Liv, men beviser ihvertfald, at han skal holde sig fra mainstream.

4/10
Gravatar

#9 MadMartigan 12 år siden


Det her er vitterlig én lang reklame film, for Venedig, Sony Vaio og Angelinas forskellige tøj valg.

Jeg begriber simpelthen ikke hvorfor denne film er blevet lavet?

1½/6 Den halve er for Angelinas kommentar om Depps ansigt til sidst, og for Muse nummeret Starlight til ved rulleteksterne..
I'm your huckleberry...
Gravatar

#10 MadMartigan 12 år siden


Hvis nu man er stor fan af North by Northwest, og aldig har hørt om denne Charade der er nævnt i andmeldelsen, er Charade så i samme kaliber som North by Northwest, eller bare lidt under?
I'm your huckleberry...

Skriv ny kommentar: