Lidt som i “Taken” er der også en velkendt 80’er-følelse over denne thriller, lige fra brugen af Berlin som kulisse til den pumpende New Order-musik på lydsiden, og hvis man har blot den mindste smag for den slags, er det vanskeligt ikke at blive revet med. Kun slutningen falder noget til jorden. Det er nu engang et billigt kneb blot at lade en figur komme ind og forklare det hele, og den tarvelige følelse bliver ikke mindre, når forklaringen viser sig at være ret så utilfredsstillende. ”Vi tyskere er gode til at glemme” bekendtgør Ganz undervejs, og ligeledes gør tilskueren klogeste i at dvæle ved det gode håndværk – og så se stort på de elementer, der ikke giver frygtelig meget mening.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 X&O 12 år siden

Fuldstændig enig i anmeldelsen. Taken var klart bedre. Men kan man lide Liam (og hvem kan ikke det?) vil man helt sikkert blive underholdt i de rigtige doser.
Gravatar

#2 Bruce 12 år siden

Er desværre ikke lige så positiv.

Filmen startede med, i mine øjne, en af de absolut mest forfærdelige sekvenser længe. INGEN skal bilde mig ind, når man er kommet til sit hotel, konen er ved at indskrive sig i lobbyen, mens man går 15-20m væk, ud af glasdøren for at hente kufferten, finder ud af den ikke er der, konkluderer at den står i lufthaven og at man derefter blot sætter sig ind i en taxa, for at køre tilbage til lufthavnen ... UDEN AT GÅ DE 15-20m TILBAGE TIL KONEN OG INFORMERE HENDE HEROM. Det er muligt en rapper fra Sydhavnen ville behandle sin ho som en so, men en gentleman som Liam (ja han har altså scoret Jennifer Jones her, som ligner Grace Kelly), han opfører sig ikke så ubehøvlet, at han blot vil ringe til hende fra mobilen undervejs. Jeg kan som regel æde meget, men dette var en umådeligt ringe effektueret introsekvens, som desværre allerede dér, skærpede mine sanser.


Midtvejs begyndte jeg decideret at miste interessen og da Frank Langellas karakter og "sædvanlighederne" kom i spil, kiggede jeg nervøst på uret (blot for at konstatere, at jeg aldrig går med ur). Ganz er absolut seværdigheden i filmen, men historien slap sit greb hurtigt og jeg responderede med et "fuck u too!".

3-4/10

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#3 X&O 12 år siden

Du har muligvis ret i dine anskuelser, men...

Han har jo ikke 'scoret' hende. De er jo blot kollegaer.
Gravatar

#4 Bruce 12 år siden

#3
Filmen er bygget op omkring et plot. At Liam Neeson og konen er agenter, som skal slå en ihjel. OK. Agent Neeson starter med at glemme en kuffert. OK. Agent Neeson kører til lufthavnen uden at fortælle det til agent to. Meget professionelt, men instruktøren vil gerne have, at vi bliver ved med at tro det er mand og kone. Nå, men Liam kører tilbage og ringer til konen. Ingen NET forbindelse. Damn! Ring ALDRIG fra en Europæisk millionby fra centrum! Et køleskab falder af bilen foran og ryger ind mod bilen, som ryger ud over broen og ned i vandet, agenten slår hovedet, reddes af taxi chaufføren, som er illegal indvandrer og agenten har hukommelsestab og ryger på hospitalet. Wow talk about fucking luck huh?

Efter han kommer ud igen og forsøger at finde konen, så behandler resten af agentorganisationen ham som om han er gal, fremfor at gøre et forsøg på i enrum at forklare ham sagens rette sammenhæng. Har alle hukommelsestab i organisationen? Har de glemt ham? Altså i stedet for at gøre det fornuftige, så opfinder filmen absurditet på absurditet for at vi, publikum skal blive ved med at tro på, at der er tale om uskyldig mand og kone og et komplot. Ikke nok med, at det manuskript aldrig skulle have forladt værelset det blev nedfældet i, så burde det være blevet stoppet i kvalitetskontrollen. Suk!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#5 Babo Rises 12 år siden

Regner med at snuppe den i weekenden.
Gravatar

#6 Lars.dk 12 år siden

Underholdende vrøvl passer helt perfekt :D

Men som #1 skriver hvis man syntes om Liam Neeson så er det en film man skal se.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#7 LennartLC 12 år siden

Altså jeg vil ikke kalde det en decideret dårlig film, men hvis man skal sammenligne plottet/historien med en kop kaffe, så er den så tynd at det ligner postevand, med lidt grums på bunden.

Udemærket action, men en alt for forglemmelig film.
Gravatar

#8 psmadsen 12 år siden

100% enig med anmelderen. God underholdende omgang vrøvl som taber pusten mod slutningen.
Gravatar

#9 dhad 12 år siden

Filmen var ok, men i de scener, hvor Bruno Ganz er med, falder filmen da helt til jorden. Mage til amatøragtigt overspil skal man lede lang tid efter. Det er altid noget at sukkermåsen January er med, mums!

Og så har jeg sgu aldrig tænkt på nogen af Hitchcocks film som vrøvl? Er der noget jeg misforstået eller forstået?

4/6
Gravatar

#10 Therien 12 år siden

4/6 var en anelse gavmildt imo..

Skriv ny kommentar: