“Up in the Air” var en af de få film, som virkelig fortjente at befinde sig blandt det amerikanske filmakademis ti foretrukne værker fra 2009. Og selvom den altså ikke vandt én eneste Oscar, bør man prompte give sig i kast med denne livsbekræftende perle, hvis man sætter pris på dramaer, der både kan udløse latter, tanker og tårer. Udgivelsens transfer er næsten perfekt, mens lydsporet skuffer en smule. Det havde været dejligt med mere ekstramateriale, men det, som er her, er både informativt og underholdende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 13 år siden

Hvilken karakter får filmen så, når der er blevet bedømt video 2 gange? :)

Jeg har kun set Thank You For Smoking, og den sneg sig kun lidt over middel. Juno og Up in the Air er dog begge film, jeg gerne vil se, dog venter jeg, til man kan få Up in the Air til en flad halvtredser.
Gravatar

#2 Ericmase 13 år siden

God anmeldelse, men...

Video: 6/6?
Video: 5/6?

LOL! :-D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#3 Collins 13 år siden

Vil kalde det en meget "stabil" film, men ikke specielt underholdende eller interessant efter min mening.
4/6 giver jeg den. Måske ikke alle der forstår hvad jeg mener, når jeg kalder den "stabil". :-)
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#4 chandler75 13 år siden

# 1 + 2 Rettet :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 filmkorn.dk 13 år siden

Fin lille film, men 6 stjerner?!? WTF?!?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#6 filmz-jonasgr 13 år siden

Jeg kan lidt alle Jason Reitmans film og denne her placerer sig på en flot 2. plads og en af sidste års bedste film. Det er jo egentlig et meget alvorligt emne Reitman præsenterer os for, men han formår at vise det groteske og humoristiske i mange af situationerne, samtidig med at han er utroligt humanistisk i sin fremstilling.

Og netop i denne film kan man for alvor se lighederne mellem George Clooney og Cary Grant, som det så mange gange er blevet foreslået. Man kan godt forstå at Jason Reitman kun havde en mand i tankerne da han skrev manuskriptet. Det er næsten umuligt at andre vil kunne spille rollen, ligesom George Clooney.

At filmen så rammer ned på det helt rigtige tidspunkt i USA i forhold til dens emne, kan så siges at være en bonus.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#7 Kruse 13 år siden

Helt enig med #3. Jeg synes at Up in the Air er en ganske fin film, men jeg synes bare at den mangler den samme kant som både Juno og Thank You For Smoking havde. Den hæver sig desværre kun lidt over middel.

Anna Kendrick er dog meget charmerende og en rigtig lækkerbisken :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8 filmz-Bruce 13 år siden

Jeg hopper med på "fin" :) Jeg er klart mest til Thank You For Smoking.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 wimmie 13 år siden

Enig i anmeldelsen selvom den nok rammer 5/6 hos mig (dog en stor 5'er) - skuespillet er fremragende over hele linjen og filmens tone rammer helt plet i forhold til temaet - en god blanding af alvor og humor.

Glæder mig til Reimans fremtidige film - har kunnet lide hans film indtil videre :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10 Bobby Singer 13 år siden

Hmm ja vil også sige at den ligger til en 5 ud af 6 fra mig. Det er en god lille historie, med rigtig gode skuespil præstationer, specielt fra George Clooney og Vera Farmigas side. Men jeg ved ikke helt om den slår Juno eller Thank You For Smoking.
Idjit

Skriv ny kommentar: