Instruktør Katrine Wiedemann og forfatter Kim Fupz Aakeson har begået en film, hvor hun har brugt sin store erfaring som teaterinstruktør til at hive glimrende præstationer ud af skuespillerne, og han med få midler og velvalgte replikker har skabt nogle helstøbte figurer, som vi ved lige nok om til at have sympati for. Sammen har de skabt en fortælling, hvor alt det, der ikke bliver forklaret, er det, man føler trang til at diskutere bagefter. Det vil være en kliché og skudt en anelse over målet at kalde filmen “et lille mirakel”, men “Viceværten” er i hvert fald god nok til at fortjene et større publikum end flere af de andre danske efterårspremierer.

Se også: Filmz TV: “Viceværten”-interviews med instruktøren og Julie Zangenberg

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 11 år siden

fordi det er sværere for publikum at fatte sympati for en plante, og fordi Per så havde fremstået som skør, når han begyndte at nære følelser for den.

Damm den gad jeg ellers godt ha set, lyder lige som et projekt for David Lynch eller Wes Anderson 8-)

Med hensyn til Julie Zangenberg, så er det blot befriende måske og kunne se hende "folde" sig ud i andet end Live fra Bremen, hvor hun spilder tiden eller har gjort, slet ikke styr på, hvem der er med mere deri nu her.

men ja kunne være man skulle få set den ved lejlighed.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 Outbound Sith 11 år siden

Do it! :)

Og jeg er helt enig i, at hun er for god en skuespiller til at spilde tiden på Live Fra Bremen og lignende.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#3 filmzkim 11 år siden

Og alt mens mirakelpigens ben og rygtet om hendes magiske evner spredes


Hah, fed sætning :D
Gravatar

#4 Outbound Sith 11 år siden

"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 The Insider 11 år siden

:-/
War. War never changes.
Gravatar

#6 Tarantrier 11 år siden

Virkelig speciel, seværdig og dybt rystende film. Ikke siden "Huden Jeg Bor I"er jeg blevet så overrasket over, hvad jeg egentlig sad og så, og ikke siden samme film har jeg følt så meget ubehag og væmmelse, blot båret af en prangende men grum historie.

5/6 herfra! Og så tror jeg, at jeg skal ud og missionere over for folk omkring denne film...!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.

Skriv ny kommentar: