Folkene bag “The Wolverine” har forsøgt at lave en bedre film end “X-Men Origins: Wolverine”, og håndværksmæssigt er missionen lykkedes. Til gengæld er der mindre og mindre sjov action, og skulle man være i tvivl, så sætter et ualmindeligt ringe eksekveret afslutningstwist en tyk streg under, hvor søgt og fortænkt historien egentlig er. Som sagt leveres der et ekstra klip efter rulleteksterne (en såkaldt stinger), der varmer op til den kommende “X-Men: Days of Future Past”, men indtil da har “The Wolverine” altså været en temmelig kedelig og intetsigende affære.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Fed7haS 10 år siden

Dårligste X-men film til dato.. hehe helt til grin...
Gravatar

#2 moulder666 10 år siden

Lyder godt nok ret trist - Wolverine er bare bedst når han er sarkastisk, skarp og morderlig - ikke som en selvmedlidende, introspekt fætter...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#3 Jack Slater 10 år siden

Han har lovet ikke at gøre nogen eller noget fortræd igen, men da han finder en bjørn, som er blevet efterladt halvdød med en pil i siden, er han villig til at bryde sit løfte for at straffe synderne. skrev:


Lyder som en slettet scene fra Commando med Arnold Schwarzenegger :)
Gravatar

#4 MOVIE1000 10 år siden

Er det ikke også snart på tide at JAckman ligger kløerne på hylden eller giver dem videre til en anden?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 danish99 10 år siden

De kan lade vær med at lave manga wolverine.
King
Gravatar

#6 Ispep 10 år siden

Et par andre aviser giver også 3/6. Håber ikke billedet tegner sig til at være en middelmådig film, for det havde jeg godt nok ikke set komme. Mine forventninger er indrømmet faldet drastisk, men vil dog stadig se den.
Gravatar

#7 PederLyager 10 år siden

Rart at læse at der er andre som også synes at hadet mod den første Wolverine-film er stærkt overdrevet. Mine venner kigger altid mærkeligt på mig, når jeg siger, at "det da er en ok film" :P

Helt ærligt synes jeg dog det degraderer hvad X-Men universet egentlig har at byde på, at man bare fortsætter og fortsætter med at have så meget fokus på Wolverine. Der er altså også andre interessante karakterer, som kunne gøres til genstand for filmatisering; fx min personlige favorit Gambit :P
Film-elsker
Gravatar

#8 Ispep 10 år siden

Kan se, at Berlingske, BT, Ekstra Bladet og Jyllands Posten giver 4/6. Det pyntede da lidt.
Gravatar

#9 Big Daddy 10 år siden

De kan bare ikke rigtigt få styr på en virkelig vellykket filmatisering af en af superhelteuniversets ifølge mig, mest spændende karakterer. På den anden side, så ved jeg jo også, at denne karakter aldrig kommer til at udleve det jeg ønsker, da sådanne film tilpasset til et større mainstream publikum, hvor man helst skal have de større børn med, aldrig kan gå linen ud.
Os, De Konforme
Gravatar

#10 Høegh 10 år siden

Tjaa, karakteren passer nogenlunde til den forventning jeg har til filmen udfra diverse trailers.

Er stadigvæk skuffet over at Bryan Singer ikke forsatte med X-men franchisen. For selvom X-men 1 ikke var noget specielt, så var X-2 en strålende action/helte-film - med fede actionscener og lige præcis hjerne og hjerte nok til, at den for mig, stadigvæk står som en af de mest vellykkede superhelte-filmatiseringer den dag i dag.
Det der må ske må ske, måske

Skriv ny kommentar: