På trods af adskillige produktionsproblemer er “World War Z” endt som en gedigen thriller med en veloplagt Brad Pitt som primus motor. Jovist, filmen er fattig på opfindsomhed og overraskelser, men den er også blottet for overflødigt fedt, og intensiteten daler sjældent. 3D-billedsiden imponerer, og lydsporet er endnu bedre. Det er en skam, at disken slet ikke huser noget ekstramateriale, men hvis man er glad for gedigne spændingsfilm eller Pitt, så er udgivelsen bestemt værd at kigge nærmere på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 10 år siden

Rigtig god anmeldelse.

Jeg blev lige så overrakset over filmen som dig. Det var dog fordi jeg havde læst bogen og ud fra traileren kunne se at den slet ikke var i nærheden af den. Pitt rev mig dog med i historien og jeg sad flere gange helt ude på kanten af mit sæde i bar spænding. Især slutningen i Wales kan jeg rigtig godt lide, når man tænker på den oprindelige slutning som den var tiltænkt (slutter i Rusland hvor folket kæmper tilbage mod zombierne).

Jeg vil dog snige mig op på 5/6 *. Jeg ser gerne Pitt i flere zombie film af denne kaliber.

PS. Jeg ved godt det er et tilfælde, men Peter Capaldi som WHO læge? Alt for godt!
Gravatar

#2 The Insider 10 år siden

#1, tak for rosen! :-) Og ja, spøjst med Capaldi! Nærmest skæbnesvangert :-) Og så håber jeg også, at en fortsættelse snart får luft under vingerne - dog gerne med mere ambitiøse mennesker bag kameraet.
War. War never changes.
Gravatar

#3 wimmie 10 år siden

#1

God anmeldelse :D
Jeg var også rigtig godt underholdt og synes den var ganske fed :D
Ligger nok og vipper på 5/6 herfra.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4 The-new-meister 10 år siden

Helt enige I anmeldsen:)
Jeg var også overrasket over at filmen var vældige underholdene og når pepsi sekvensen dukker op kan jeg ikke lad vær med at trække et smil på læben :)

4/6
Gravatar

#5 Morpheus 10 år siden

# 2

Jeg håber bestemt også på en 2'er der overgår 1'eren og forhåbentlig tager lidt mere fra bogen i stedet. Kunne blive en rigtig fed film.
Gravatar

#6 X&O 10 år siden

Sejt at det er Mel Brooks' søn der har skrevet bogen. Det vidste jeg ikke.

Jeg er ikke helt så begejstret for filmen, der for mig ikke gør noget, som The Walking Dead ikke gør (eller har gjort) bedre. Og så er jeg heller ikke vild med zombier der kan løbe så hurtigt, da det fysiologisk ikke giver mening for mig. Slutningen var noget af det bedste, men det var måske også det der mindede (mig) mest om Walking Dead.
Gravatar

#7 elwood 10 år siden

Har lige South Park Afsnittet der handler lidt om den her film eller, hvertfald inspirer sig lidt af den, og så George Zimmerman, det afsnit var satme sort af flere årsager.

Har ikke set den her film endnu, men det skal jeg da ha gjort ved lejlighed.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg er også mindre begejstret for filmen, og holder mig nok til 5/10. Tempo osv er sådan set helt i orden, men jeg synes jeg havde set det hele før - og så endda i nogle langt bedre versioner! Jeg hopper dog gerne med på en fortsættelse, hvis ambitionerne forøges. Konceptet er jo helt i orden.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 mjzero 10 år siden

I bund og grund er filmen ok, skuespillerne, handlingen, effekterne m.m. er generelt ok, og jeg var også underhold. Men!

Man må holde op med at sælge film, som filmatisering af en bog, hvis man ikke holder sig til handlingen.
Jeg er udmærket klar over at man aldrig kan følge en bog 100% men det er irriterende og falsk markedsføring at sige at det er en filmatisering. Man kunne lige så godt have kaldt den Pitt and the Zombies, ændret alle navnende og ingen ville have forbundet den med Word War Z.

Den største fejl er helt klart at Zombierne bevæger sig så hurtigt. I bogen er det "klassiske" langsomme zombier, og det hele køre på at det er en "langsom" bølge som bare bliver ved med at komme og ligegyldigt hvor mange man skyder/smadre, bliver de bare ved.

Det er en fin film, men der er IKKE Wolrd War Z
Gravatar

#10 steadi07 10 år siden

#9 - +1. Personligt var jeg mest irriteret over scenerne i Jerusalem som på ingen måde beskrives sådan i bogen.


Hvad tror I, at en 2'er har som handling? Jeg synes 1'eren var rimeligt "lukket" i den forstand, at nu var kampen gået i gang, og mennesket skulle nok vinde.

Sprænger de en bombe og afslører, at mennesket alligevel tabte og, at "I Am Legend" i virkeligheden er 2'eren?;)

Skriv ny kommentar: