Der er mange ting i “World War Z”, der ikke burde kunne lade sig gøre. Nogle ting flasker sig lidt for belejligt til Gerrys fordel, og tyngdekraften har ikke altid den effekt som i virkelighedens verden. Men med lidt god vilje kan disse ting dog sagtens accepteres, og den vilje får “World War Z” absolut indgydt i sit publikum, for “World War Z” har så mange forcer. Den fungerer både som en effektiv popcornsfilm spækket med solid action og uhygge og som en katastrofefilm, der effektivt udnytter vores egen frygt for det ukendte, mens ubehaget lurer i baggrunden. Ligesom de bedste zombiefilm rummer “World War Z” meget bag sin frygtindgydende facade.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 10 år siden

Rigtig godt! Glæder mig til at se den. Godt skrevet anmeldelse:)
Gravatar

#2 David Munch 10 år siden

Overraskende! Nu er jeg jo nød til at se den i bio...
Gravatar

#3 Slettet Bruger [1283143952] 10 år siden

David Munch (2) skrev:
Overraskende! Nu er jeg jo nød til at se den i bio...


Den har også fået ret habile anmeldelser i USA. :)
Gravatar

#4 fatcat 10 år siden

Så den i mandags - den holder. Men er dog ret langt fra bogen.
Vil også give den 5/6.
Mener også at den lidt stille afslutning er en styrke, og lidt modigt at smide de vildeste aktionscener ind midt i filmen
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#5 bjarke 10 år siden

Well, jeg er godt nok ikke enig i Nadias anmeldelse - jeg synes blandt andet, at brugen af 3D var ligegyldig og så vil jeg heller ikke kalde filmen for "blodbesmurt" - der er jo så godt som intet blod, til trods for at zombier pløkkes ned i tusindvis. Men det til side, så mister filmen for mig også en del nerve og intensitet efter den fængslende første halve time. Aldrig uhyggelig og desværre heller ikke gribende, men som actionfilm fungerer den ganske fint - jeg giver den selv 3 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#6 elwood 10 år siden

Alle 3 billeder
IKEA: The Movie
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 McPeter 10 år siden

bjarke (5) skrev:
Well, jeg er godt nok ikke enig i Nadias anmeldelse - jeg synes blandt andet, at brugen af 3D var ligegyldig og så vil jeg heller ikke kalde filmen for "blodbesmurt" - der er jo så godt som intet blod, til trods for at zombier pløkkes ned i tusindvis. Men det til side, så mister filmen for mig også en del nerve og intensitet efter den fængslende første halve time. Aldrig uhyggelig og desværre heller ikke gribende, men som actionfilm fungerer den ganske fint - jeg giver den selv 3 ud af 6 stjerner.


Enig med dig Bjarke. Studsede også over udtryk som "blodbesmurt" og "sin blodige facade", for filmen hentyder bare en masse ting udenfor billedet som man aldrig ser. Jeg så den dog i 2D, som den også er filmet. Synes dog at den sidste tredjedel fungerede ret godt, hvor tempoet tages ned og den mere bygger på suspense. Jeg var ikke så vild med de mange hurtige cgi-zombier. Men udemærket popcornfilm og fed lyd.

6 / 10
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#8 The Insider 10 år siden

Jeg har nedtonet det "blodige sprogbrug" en snert - det var redaktørens indgreben :-) Skal selv se den i aften. Er efterhånden ret spændt!
War. War never changes.
Gravatar

#9 Slettet Bruger [1283143952] 10 år siden

Ja, jeg ender jo nok også med at må ind og se den. Kunne man håbe på en film, der matcher Fast 6?
Gravatar

#10 The Insider 10 år siden

#9, det er der jo ikke mere end en håndfuld film nogensinde, der har gjort!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: