Rygtet vil vide, at næste tur med “X-Men” rammer 90’erne. Det overflødige årti. Dengang du dansede på toppen af dine Buffalostøvler og sang med på “I’m Blue”. Det er der ærlig talt ikke meget Mystique over. Men for nu er jeg endnu ikke blevet træt af at se en vred mutant kaste metal efter en skaldepande i kørestol, der opfordrer os til at møde det onde med det gode. Og måske et kampfly. Det er dem, der gør, at det stadig er bedst og sjovest at være superhelt hos “X-Men”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kviesgaard 7 år siden

Jeg kan desværre ikke mønstre samme begejstring for filmen, som anmelderen her.

Det blev aldrig rigtig helt fængende hos mig. Kan ikke rigtig sætte en finger på hvorfor. Filmen havde da bestemt nogle gode øjeblikke, men helhedsindtrykket efterlod mig med en flad fornemmelse ( og hovedpine, men det tror jeg skyldes, at snigpremieren absolut skulle være i 3D ).

Var Mystique ikke også lidt tam i den her film i forhold til den forrige?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#2 Kviesgaard 7 år siden

Ville have skrevet det her i indlægget ovenover, men det glippede åbenbart, så det kommer her i en separat postering.

Ting jeg godt kunne lide i filmen:
Magnetos lille familie-idyl i Polen.
Det var en fin lille reference til hans fortid i tegneserierne.

Qiucksilvers redningsaktion.
Den var fantastisk. Især redningen af Jean Grey fandt jeg spændende i den måde hans kræfter også kom til udtryk.

Flugten fra regeringens forsøgsstation.
kunne godt lide, den måde de lige fik flettet Wolverine ind på. Bare for en kort, men effektiv bemærkning. Hermed fik vi også en lidt mere dybere grund til, at Wolverine har så godt et øje til netop Jean Grey.

Samtidig er der vel så også slået en streg over Wolverine: Origins-filmen med den scene her. Og som tegneserie-læser så var det også en fornøjelse at se, at de havde flettet noget af Våben X træningsudstyret ind i scenerne her.

Altsammen plusser i min bog.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#3 Stetso-G 7 år siden

Jeg er nok en af de få tilbage, som ikke er blevet overbevist om, at det er en god ide med Singer som rorgænger for x-men på film. Jeg synes, de alle sammen har været et lidt kludret miskmask af grumsede effekter og subpar plots. Det er altid "Æv, jeg har superkræfter, hvor er det synd for mig, at jeg er anderledes. Lad mig demonstrere denne mismodighed ved at kæmpe mod andre mutanter/mennesker".
Det samme tema gik endda lidt igen i hans "Superman Returns", hvor vi skulle fatte sympati for stakkels Superman, fordi han var anderledes og ikke kunne passe ind sammen med os andre dødelige.
Det bliver sgu lidt slidt.

Men jeg har ikke set den nyeste film, så jeg skal ikke kunne sige, om de har ramt rigtig denne gang. Baseret på erfaringen kommer jeg bare ikke til at indløse de 100kr for at se filmen i biografen.
Gravatar

#4 kisame 7 år siden

var vild med den sidste X-men:Days of Future Past. Så ser enormt frem til denne her.
Gravatar

#5 rauhe 7 år siden

#0 "For lige som en IS-kriger så er Magneto ikke særlig religiøs"

Jeg tror der er et rigtigt godt og velbetalt job for dig hos enhver efterretningstjeneste i vesten, med din indsigt i muslimske terroristers religiøsitet.
Gravatar

#6 Hive 7 år siden

Jeg er overrasket over at kunne sige, at jeg finder Apocalypse ganske fantastisk. Jeg tror endda at jeg vil gå så vidt, som at kalde den min nye favorit X-Men film i serien.

Der var solid underholdning fra start til slut. Javist, Mystique har fået en alt for vigtig (og malplaceret) rolle efterhånden - og jeg kommer aldrig til at være begejstret for den måde, de portrætterer Quicksilver på... men alt i alt synes jeg, at Singer har formået at præstere en utroligt helstøbt X-film med fine referencer til de øvrige i serien - uden at det bliver for meget.

Ja, jeg vil endda (igen: til min egen overraskelse) gå så vidt, som at kalde den for mere underholdende og helstøbt end Captain America: Civil War.

Jeg glæder mig allerede til, at filmen kommer på blu-ray.
Gravatar

#7 Roxtaf 7 år siden

Jeg er ikke den bedste til at hade tegneseriefilm. Men HOLD NU KÆFT hvor jeg heller ikke får muligheden denne gang.
Det var som at læse en X-men tegneserie, og så bare uden teksten og behovet for at bladre. DOFP tog X-men til nye højder for mig og nu bliver jeg da snart højdeskræk. Var det en mulighed havde jeg vendt i døren og set den igen.
Gravatar

#8 stav 7 år siden

Jeg er på 4/6 som anmelderen. Det var en seværdig film, jeg var ok underholdt det meste af tiden. Især første halvdel var god, men det begyndte at trække lidt ud i anden halvdel, og der var den for ofte sete alt for lange kamp i slutningen, hvor man næsten når at falde i søvn over det.

Jeg er delvist enig i kritikken om, at vi nu har set "Verdens undergang feat. Magneto" lige lovligt mange gange, men jeg savner dog ikke motivation for Apocalypses ønske om at "rydde ukrudtet væk", det står også ganske højt på min liste over gøremål, når jeg får magt nok. Til gengæld virkede det ganske umotiveret, om folk var med eller imod Apocalypse hen imod slutningen.

Mht. karakterer, så fandt jeg Storm, Olivia Munn, Angel og Apocalypse mere eller mindre intetsigende, mens jeg godt kunne lide de fleste good guys, i.e. Jean Grey, Scott og Nightcrawler. Særligt Quicksilver skiller sig ud med en helt fantastisk scene, som er den klart bedste, jeg har set i år - den skubber nemt 'slåskamp med Spider-man' væk fra den position.
Gravatar

#9 nwinther 7 år siden

Er det ikke bare den samme X-men film man indspiller igen og igen?

"Du Brain Magneto, hvad syntes du vi skal lave i aften?"
"Det samme som vi laver hver aften Pinky Quicksilver: Forsøge at overtage verdensherredømmet!"
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman

Skriv ny kommentar: