Filmz-afstemning

Stemmer i alt: 1098

Bedste Peter Jackson-film?

• Ringenes Herre: Kongen vender tilbage
    34%
  • Ringenes Herre: Eventyret om ringen
    33%
  • Ringenes Herre: De to tårne
    11%
  • Braindead
    7%
  • King Kong
    4%
  • Bad Taste
    4%
  • The Frighteners
    3%
  • Heavenly Creatures
    2%
  • Meet the Feebles
    1%
  • Forgotten Silver
    1%
  • The Lovely Bones
    1%

25 dvd-udgivelser, du bør eje

Læs mere...

23. nov. 2009 22:13

Fed artikel:

18. Dogme #1-4 Kollektion (Festen, Idioterne, Mifunes sidste sang, The King is Alive)Kilde

Jaja, det kan du sagtens sige...men hvor køber man den?...:)

Filmsamling: http://www.skeloboy.dk/

23. nov. 2009 22:17

Udmærket liste, dog med en del fejlprioriteringer efter min mening. :)

Film som "Hot Fuzz" og "Moulin Rouge!" burde have vraget i forhold til fx "Titanic" eller "The Dark Knight".

Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...

23. nov. 2009 22:19

På play.com kan man købe Alien Quadrilogy (9 dvd discs reg. 2) til 130 kr. Den koster vel 5-800 andre steder. Købte den forleden dag og venter på posten.

23. nov. 2009 22:19

På dvd siden, er jeg tilfreds med nummer et på listen :)

Channel 4 Dispatches: From ignorance to islam!

23. nov. 2009 22:21

Nu har jeg slet ikke set alle udgivelser. Men Alien Quadrilogy, Blade Runner og LOTR(som jeg troede ville have været på 1. pladsen) fortjener klart deres pladser.

23. nov. 2009 22:23

Super tiltag. Glæder mig til at se listen over blu-rays.

http://filmsulten.blogspot.com

23. nov. 2009 22:27

#1 Jeg fandt den inde i Stereo Studie for et års tid siden :)

"Oh, and one more thing: I faked every orgasm!" - Lt. Frank Drebin

23. nov. 2009 22:27

Kan for i øvrigt også anbefale Seinfeld - The Complete Collection

Ved ikke om den er udgivet i Danmark. Men den indeholder slettede scener, bag ved, flere dokumentarer, notes about nothing, kommentarspor og andre ting. OG så er den pakket rigtig lækkert ind.

#7 - yeah, men det kan man nemlig ikke længere:)

23. nov. 2009 22:28

Er de de danske (skandinaviske) udgivelser, eller hvad?

Nu har jeg langt fra nærstuderet de enkelte udgivelser, selvom jeg ejer de fleste af dem, men det vil da være rart med noget info om andre udgivelser? R1 udgivelsen af "Once Upon a Time in the West" har f. eks. det originale engelske lydspor, hvor R2 desuden heller ikke er ligeså skarp.

Eller er det for små ting at gå op i?

23. nov. 2009 22:33

Det kan kun gå for langsomt med at få filmene ud på Blu-ray.

Ja det bliver skønt en dag at kunne opleve Middle Earth i HD.

Generelt dejlig liste, har en del af dem, men mangler også et par stykker. Fortryder nok lidt at jeg ikke har Gladiator - den bør jeg nok finde et sted.

"James Cameron har empati som en gnu" - Søren Høy

23. nov. 2009 22:35

#10 - Lad dig ikke friste af den mørke side! Hold dig langt væk!

"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

23. nov. 2009 22:36

Har 18 af dem D:

3 af dem på BD godt nok, men gælder stadig.

http://www.lebowski.dk/film.html

23. nov. 2009 22:38

#10 Køb dvd udgaven for guds skyld!

23. nov. 2009 22:45

#1 Som du kan se på bl.a. min side, så kan den fås for 100kr (+ fragt) fra både movieZoo.dk og movieGet.dk.

Min DVD, Blu-Ray og HD DVD pris-søger: www.mcDVD.dk :-)

23. nov. 2009 22:45

"Havde boksen blot indeholdt seriens to første, fantastiske kapitler, havde den været et must, men de fejlplagede fortsættelser udgør bare prikken over i'et"

Hvad pokker menes der lige med det? (sagt om Alien Quadrilogy)

Jeg er bestemt enig med førstepladsen, Alien Quadrilogy boksen er helt fænomenal.

Hvis man har mulighed for at finde dem, og ikke har nogen problemer med at købe import varer, så er Special Edition af The Good, The Bad, and The Ugly og Special Edition af Dogma også helt oppe og ringe i toppen af listen.

Jeg undrer mig over hvorfor Terminator 2: Ultimate Edition (3 disc, inkl. biograf version, Director's Cut version, som er 16 minutter længere end original cut, 22 minutters fraklippede scener, samt en helt masse The Making of.. dokumentarer) ikke er på listen. Jeg købte den i Fona for næsten ingen penge.

Long days and pleasant nights

23. nov. 2009 22:49

#15 Er det ikke kun danske udgaver, som er med på listen? Jeg mener Filmz altid refererer til danske udgivelser.

23. nov. 2009 22:54

Super fed artikel - med en masse fede film og serier! God ide. Jeg ville måske selv have tilføjet et par andre film, men det er selvfølgelig meget subjektivt.

Jeg ser frem til Blu-ray-listen!

23. nov. 2009 22:56

Interresant. :)

For Narnia!

23. nov. 2009 23:04

Film som "Hot Fuzz" og "Moulin Rouge!" burde have vraget i forhold til fx "Titanic" eller "The Dark Knight".Christian Voldborg (#2)

Blasfemi! :p

"Sweet Zombie Jesus!”

23. nov. 2009 23:15

#15 der menes at det havde været rigeligt hvis boksen kun havde de første to film - noget med at 3 og 4 ikke er så gode igen ;) Men nu indeholder den alle 4 film og det er det der sætter prikken over i'et

23. nov. 2009 23:22

R1 udgivelsen af "Once Upon a Time in the West" har f. eks. det originale engelske lydspor, hvor R2 desuden heller ikke er ligeså skarp.

Eller er det for små ting at gå op i?Antlion (#9)

Det synes jeg absolut ikke, at det er. R2-udgivelsen skulle rumme et decideret forfærdeligt lydspor.

Jeg savner bl.a. Electric Parks udgivelse af Triers "Europa"-trilogi på listen.
Deres Per Fly-boks skulle også være fremragende.

Men okay, i det mindste er en af deres udgivelser nævnt. :)

23. nov. 2009 23:34

PJP

har den der 9 DVD's box med Alien som ligger på 1 :) masser af timers underholdning bag kameraet ^^

23. nov. 2009 23:38

Yes, som bruce også pointerer i forumet (og det bliver i øvrigt også nævnt i artiklen), er der kun tale om danske udgivelser. Der er naturligvis en hel del fabelagtige internationale udgivelser, som havde fortjent en plads på listen, men som uheldigvis ikke er udkommet herhjemme :-/

#15 se #20 ;-) Mht. T2 var det en af dem, der vaklede lige på grænsen til at komme med. Det var virkelig hårdt at udelade den (ligesom talløse andre udgivelser), men AV-præsentationen er ikke så imponerende, som den var på release (og den lidt pinlige mangel på DTS er begrædelig), og man savner en del af ekstramaterialet fra de mange udenlandske udgivelser af filmen. Desuden får T2 en god placering på BD-listen om en uges tid takket være en suveræn Blu-ray-skive :-)

Som alle andre lister er denne naturligvis ekstremt subjektiv, og jeg er meget spændt på at se, hvordan debatten vil udvikle sig. Der vil naturligvis være både mange amen'er og sure opstød, og det er kun forståeligt i begge tilfælde. Mht. "Once Upon a Time in the West" mindes jeg, at den desværre ikke indeholder mono-sporet modsat den amerikanske udgivelser, men DD5.1-mixet (som jeg ikke ville beskrive som tilnærmelsesvis forfærdeligt) er et af de bedre af slagsen - dejligt nedtonet, rent og fyldigt uden at bombardere seeren med nyproduceret lyd - her synes jeg lydsporet er langt, langt bedre end det til tider rædsomme lydspor på Good, Bad & The Ugly SE-dvd'en.

War. War never changes.

23. nov. 2009 23:43

#23: Jeg har ikke selv hørt det men har læst, at det skulle rumme nyproduceret lyd. Lige nu kan jeg desværre ikke huske, hvor jeg har læst det. :/

Den danske udgivelse af "Monty Python and the Holy Grail" rummer i øvrigt heller ikke det originale monolydspor.

23. nov. 2009 23:52

Genial liste! Er ved at gå i selvsving over de talrige fantastiske produktioner der findes på denne liste. must....buy...now...!!!!!!!!!!!!!

“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” -...

24. nov. 2009 00:06

Har lige købt Baz Luhrmann Red Curtain-triolgi i Kvickley til 150 kr. Den indeholder to disk-udgaven af Moulin Rouge! 1 disk med Romeo+Julie og Strictly Ballroom plus en ekstra disk med dokumentar om tilblivelse.
Kan klart anbefaldes.

24. nov. 2009 00:18

Fik købt Saving Private Ryan forleden i Bilka for 50 kr (!). Indeholder flere timers fantastisk ekstra materiale.

A bottle! Don't bother.

24. nov. 2009 00:24

Det synes jeg absolut ikke, at det er. R2-udgivelsen skulle rumme et decideret forfærdeligt lydspor.Highland Park (#21)

Nej, overhovedet ikke! Tværtimod. DD 5.1 mixet er utroligt vellykket, og det er som sagt småting jeg pointerer. Den forbedrede skarphed på R1-udgivelsen er da også minimal, men man kan da se en vis forskel.

Jeg bliver bare altid lidt fanatisk når det gælder noget som originalt lydspor... :)

24. nov. 2009 00:26

#24, Den danske udgivelse af "Monty Python and the Holy Grail" rummer i øvrigt heller ikke det originale monolydspor.

True, men er det hårdt savnet? "Blasfemi" vil nogle måske sige, men filmens mono-spor er plaget af støj, det er fladt, det er kedeligt. Så kan man selvfølgelig pointere, at det er sådan, filmen oprindeligt lød, og at det var sådan, filmmagerne ville have den til at lyde. Men ville de vitterligt det? Ville Terry Jones og især en lydekvilibrist som Terry Gilliam have gjort det samme med nutidens teknologi til rådighed? Jeg tror det næppe.

Alle de overlevende "Python'er" har været med inde over udgivelsen og haft en stor hånd med i produktionen af det nye ekstramateriale, så jeg har samtidigt svært ved at forestille mig, at Jones og/eller Gilliam ikke har givet det nye mix grønt lys (og hæftet til den amerikanske udgave gør det endda klart, at lydfolkene har lagt en masse kræfter og tid i at gøre så godt et arbejde som muligt).

Derudover er det endnu et godt eksempel på et ordentligt 5.1-remix, der for det meste opfører sig som et mono-spor og dermed gengiver den oprindelige lydoplevelse godt, men samtidigt renser lydsiden godt og giver den ekstra spillerum via flere højtalere, uden at det hele går over gevind. Thumbs up herfra og fra alle de prominente dvd-anmeldere, en hurtig Google-søgning (og et hurtigt kig hos favorit-siderne) kunne finde. Mono-sporet ville da bestemt have været et plus - som en fellow-audiophile sætter jeg altid pris på at have kildematerialet til rådighed, men her er det slet ikke så hårdt savnet som mono-sporet f.eks. var på T1-udgivelsen, netop fordi MPATHG-sporet ærer sine rødder så fornemt. Altså, for at gøre en alt for lang historie meget kortere: I min bog gør det på ingen måde skiven til et mindre essentielt must :-)

War. War never changes.

24. nov. 2009 00:31

Insider, du er fantastisk at du frembringer sådan en artikel :D

Det er dejlig med lidt inspiration til hvad man kan gå efter, men tror jeg vil have dem på Blu-ray, når - og forhåbentlig - de engang udkommer.

Men nice artikel, det skal du have. Glæder mig til næste uge med Blu-rays...

Yo, homie. Is that my briefcase?

24. nov. 2009 00:32

DD 5.1 mixet er utroligt vellykket...Antlion (#28)

Det glæder mig at høre, men jeg foretrækker alligevel klart det originale monolydspor.

Jeg bliver bare altid lidt fanatisk når det gælder noget som originalt lydspor... :)Antlion (#28)

Ditto.

#29: Jeg savner det (og jeg har selv den udgivelse).
Det var heller ikke for at starte en længerevarende diskussion The Insider. Jeg gjorde blot opmærksom på, at den danske udgivelse ikke rummer det (hvorimod f.eks. den britiske gør, hvilket også er grunden til, at jeg vil foretrække den frem for den danske). :)

24. nov. 2009 00:35

Men nice artikel, det skal du have. Glæder mig til næste uge med Blu-rays...zamm- (#30)

Me too :D

"Sweet Zombie Jesus!”

24. nov. 2009 00:41

#31, Det var heller ikke for at starte en længerevarende diskussion The Insider. Jeg gjorde blot opmærksom på, at den danske udgivelse ikke rummer det (hvorimod f.eks. den britiske gør). :)

Næh nej, Highland Park, så let slipper du dæleme ikke! Er du klar over, hvor mange psykologtimer og søvnløse nætter jeg har måttet døje med siden The Midnight Meat Train-affæren? Mange, siger jeg dig, mange! Hvordan skal jeg dog få aflivet mine dæmoner, hvis jeg ikke påbegynder alenlange diskussioner med dig? Ååååhhhh....

;-)

War. War never changes.

24. nov. 2009 00:46

#33: Hehe, du må ikke tage det så tungt. ;)

24. nov. 2009 00:48

Fatter ikke hvad De Utrolige laver på den liste.. imo er der mange andre Pixar film der burde have haft den plads - Wall:E kunne være én af dem.

Er heller ikke enig i Hot Fuzz, som var en anelse skuffende i forhold til Shaun Of The Dead.

Har dog stadig de fleste dvd'er på listen, men er langt fra enig. =)

Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers. Newt: It won't make any difference...

24. nov. 2009 01:25

Synes det er lækkert med en DVD-liste. Fantastisk medie som langt fra er dødt endnu (det er også virkelig rart at BLu-Ray afspillere kan spille DVD, det sikrer ligesom at man ikke behøver at frygte man pludselig skal skifte hele sin samling ud). Jeg skal ihvertfald ud og have fat i nogen af disse udgivelser.

“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” -...

24. nov. 2009 01:26

Har lige købt Baz Luhrmann Red Curtain-triolgi i Kvickley til 150 kr. Den indeholder to disk-udgaven af Moulin Rouge! 1 disk med Romeo+Julie og Strictly Ballroom plus en ekstra disk med dokumentar om tilblivelse.
Kan klart anbefaldes.danschier.dk (#26)

Tak for oplysningen! Den tror jeg, at jeg henter når SU'en er i hus for december måned ;)

24. nov. 2009 01:51

I et svagt øjeblik blev jeg fristet til at købe den Terminator 2: Ultimate Edition der blev nævnt. Prisen er iøvrigt 100 kr hos Fona for dem der er interreseret.

Men nu har jeg har for pokker allerede købt den 4 gange - 2 gange på Laserdisc og 2 gange på dvd (en 1 disc og en 2 disc version), så jeg tror at hvis jeg skal have den igen skal det vist være på BluRay.

Ser frem til at se hvilken en der bliver nævnt i næste artikel, men den billigste kan da købes på BluRay for kun 70kr. Der skal ihvertfald en del til før jeg smider mere end det...når jeg nu har købt den 4 gange allerede.

24. nov. 2009 07:07

På dvd siden, er jeg tilfreds med nummer et på listen :)bruce (#4)

Ja no. 1,2,3,15,17, og 19 er ok, men for de andre titler.............. ja der kunne man nævne de første 100 titler der er bedre.

24. nov. 2009 09:30

Rigtigt godt tiltag, men er måske ikke helt enig i de film som er kommet med på listen. Kender klart andre udgivelser som også kunne klare sig med de udvalgte.

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

24. nov. 2009 09:37

#40 - Så vil jeg da sætte pris på, at du fortæller om dem :)

"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

24. nov. 2009 09:40

Rigtig god liste, har selv 20 af titlerne.
Du kunne måske have valgt Monty Python boksen "Montys Enzyklo Pythonia" fremfor blot at fremhæve den ene film. Boksen indeholderholder samtlige film (På nær "And Now For Something Completly Different"), samt en masse ekstra materiale, og jeg mener at udgaven af "Holy Grail" er den samme som den du viser.
Jeg forstår heller ikke helt hvordan "Hot Fuzz" kom ind i billedet. Bevares, den er da meget grineren, men jeg synes bestemt ikke den når "Shaun" til sokkeholderne.
Af andre film/bokse jeg gerne havde haft set på listen, må jeg nævne:

Tati boksen
Hitchcock Collection Vol. 1 & 2
The Exorcist: The Complete Anthology (Godt nok er både film # 2, 4 & 5 noget superskod, men til gengæld indeholder den den originale udgave af den første, samt den suveræne dokumentar "Fear Of God"
LOST sæson 1-5
Charlie Chaplin Collection (Som indeholder: Diktatoren, Byens lys og Moderne tider + tonsvis af ekstra guf!)
Rome: Hele serien
Trilogy of the Dead: Jeg ved der findes bedre udgaver af især "Dawn", men så vidt jeg ved er det den eneste boks der IKKE indeholder den forfærdelige 30 års jubilæums cut af "Night".

24. nov. 2009 09:49

#35 - det er jo ikke kun filmene, der bliver bedømt. Det er en helhed, hvor ekstramateriale, lydspor og generel kvalitet også er taget i betragtning

24. nov. 2009 09:52

Hvor er Deadwood "trilogi"-boksen/pengeskab?!?!?!? Stor, stor fejl den ikke er at finde på listen!

Virker også mærkeligt med the Shield sæson 5 - en enkelt sæson af en serie kommer da umuligt på højde med de andre boka'er på listen.

Har ikke set Hot Fuzz, men havde umiddelbart ikke regnet med den var ligeså god som mange af de andre film på listen.

http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/PMC/ http://ps3trophycard.com/profile/PMC (opdates manuelt) BFBC2:...

24. nov. 2009 10:02

Ja no. 1,2,3,15,17, og 19 er ok, men for de andre titler.............. ja der kunne man nævne de første 100 titler der er bedre.dfms (#39)

Jeg er en rimelig stor ignorant omkring hvilke danske udgivelser der er på markedet, så jeg blander mig udenom :) Dog er jeg enig omkring Deadwood boksen :)

24. nov. 2009 10:50

Hvor er Deadwood "trilogi"-boksen/pengeskab?!?!?!? Stor, stor fejl den ikke er at finde på listen!
McPeter (#44)

Jeg er enig i Deadwood, selvom den daler lidt i tredje sæson. Jeg har dem selv som særskilte bokse, og der er absolut intet ekstra materiale, hvilket undrer mig meget da det ville være oplagt både p.g.a. byens historie (Den eksisterer den dag i dag) og p.g.a. perioden den udspiller sig i.
Men måske pengeboksen har noget ekstra materiale??

Af andre gode serier kunne også nævnes:
Six Feet Under
The Office (Både den britiske og amerikanske udgave er begge suverænt morsomme)
Band of Brothers
Heroes sæson 1

24. nov. 2009 10:50

#1 Som du kan se på bl.a. min side, så kan den fås for 100kr (+ fragt) fra både movieZoo.dk og movieGet.dk.allanmc (#14)

Men det er den "lille" udgave med kun 4 discs...
Den der fås på "Play" er den rigtige Quadrology box m. 9 discs...

24. nov. 2009 11:05

Well, så er det vel bare at starte fra en ende af.

www.bandbase.dk/teeth

24. nov. 2009 12:36

Sjovt, synes ellers at Hot Fuzz er en af de fedeste på listen.. Har kun 9 af dem på listen, men behøver sgu heller ikke mere.. Kunne aldrig drømme om at erhverve mig Moulin Rouge..

24. nov. 2009 12:46

#38 - man kan aldrig kaste for mange penge efter T2 ;)

Regner selvfølgelig med, at den er nr. 1, 2 og 3 på blu-ray listen :)

Dutch Gunderson: Who are you and how did you get in here? Det. Frank Drebin: I'm a locksmith. And I'm a locksmith.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger får du ad- gang til en lang række af sidens features, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.

For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et password, dit navn og din e-mail adresse.

Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Opret ny bruger

Denne side supporterer ikke længere IE 6.

Vi vil gerne benytte denne lejlighed til at anbefale dig at opgradere din browser.
Internet Explorer 6.x er en uddateret browser, fuld af sikkerhedshuller, der ikke overholder webstandarder, som er nødvendig for at se denne side.
Du kan finde en ny browser på nedenstående links:

Hvis det ikke er muligt for dig at downloade og bruge en af ovenstående browsere kan du stadig benytte Filmz, blot med begrænset funktionalitet.

Venlig hilsen
Filmz

Luk