Gravatar

#1 KasperBS 11 år siden

Genså forleden dag Ridley Scotts "Robin Hood"
En film jeg finder fantastisk.
Kunne godt tænke mig at udforske denne genre noget mere. Nogen der kan anbefale andre gode film i denne genre.

Mine bud ind til videre:

-The Name of the Rose
-The Messenger: The Story of Joan of Arc
Gravatar

#2 KasperBS 11 år siden

Tag en kopi af mine 2 forslag, så laver vi en lang liste med gode middelalderfilm.

Lige en anden ting, de skal helst være "historiske", og ikke noget med magi og komedier.
Gravatar

#3 Neranders 11 år siden

Kingdom of Heaven DC
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#4 Kisbye 11 år siden

Jordens Søjler (The Pillars of the Earth) - Foregår i middelalderen, men er godt nok en mini serie. Er også til rådighed på dansk netflix.

Braveheart - Den tror jeg de fleste kender

Det syvende sejl (Det sjunde inseglet) - Max von Sydow spiller godt nok skak med døden i den her film, men vil stadig anbefale den.

Den yderste dom (Andrey Rublyov) - Tarkovskiy klassiker om en russisk ikonmaler. Filmz anmeldelse

Jeanne d'Arcs lidelse og død (La passion de Jeanne d'Arc) - Her endnu en film om Jeanne d'Arc. Denne gang af den danske mester instruktør Carl Th. Dreyer. Filmz anmeldelse

Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#5 Muldgraver 11 år siden

- Valley of the Bees (F. Vlácil)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#6 Åkepool 11 år siden

Ved ikke helt hvornår middelalderen går fra og til, men hvis KOH kan nævnes, så SKAL "Gladiator" også nævnes. Og "Troy" kan da også lige smides på bordet.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7 Slettet Bruger [3040808881] 11 år siden

#6 -

I følge Wiki: ca. 500-1500. :)
Gravatar

#8 Richard Burton 11 år siden

Becket
Lion in Winter
Richard III
Henry V
A Man For All Seasons
The Adventures of Robin Hood
Excalibur
Ivanhoe
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#9 Fellaheen 11 år siden

Udover "Valley of the Bees" har Vlacil jo også lavet "Marketa Lazarova" og "The White Dove". Der er sikkert flere af hans film, som foregår i middelalderen, men alle tre nævnte er fantastiske, især Marketa Lazarova. Welles' Othello og Chimes at Midnight skal også nævnes, og Eisensteins Alexander Nevsky. Bergmans Jungfrukällan foregår også i middelalderen og den er da glimrende.

Tarkovskijs Andrei Rublev er blevet nævnt, men det er nok den bedste!
Gravatar

#10 wimmie 11 år siden

Army of Darkness :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: