Gravatar

#1 ego fantastic 9 år siden

Jeg er rigtig glad for at bruge filmz.dk, men siden kunne efterhånden godt trænge til en kærlig hånd på layout fronten... Og jeg er nok ikke den eneste her inde, som har tænkt denne tanke.

Med det udgangspunkt satte jeg mig ned her i weekenden for at kigge lidt på det, bare sådan for sjovt. Dette er hvad jeg kom frem til:

Filmz.dk - redesign 2014 - Filen fylder 3.8MB.

Udgangspunktet var ikke at genopfinde filmz.dk, men at opdatere det eksistrende layout, det vil sige jeg ikke har tænkt over nye funktioner eller en radikal anderledes opbygning af sitet. Bare prøvet at gøre det en smule mere moderne og lyst.

Der ligger ikke nogen stor foranlyse bag farve/font valg osv. og det kunne sagtens bruge lidt mere finpudsning hist og her, hvilket muligvis også sker. Men lige nu ville jeg bare lige smide det op så i kunne se det.

Har brugt ca. 24 timer sammenlangt på dette.

Næste skridt bliver at lave en ny artikelside med opdateret kommentarsystem :)

Ris/Ros/Feedback er mere end velkommen.

Mvh
Jens Nielsen
Thinkbear.net
‎"My cock just passed away - I was wondering if I could bury it inside you?"
Gravatar

#2 rammy 9 år siden

Fedt design! Må jeg spørge hvad har du udviklet i?
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#3 ego fantastic 9 år siden

Tak :)

Hvis du med "udviklet" mener designet, så er svaret Photoshop.
Har ikke udviklet(AKA kodet) noget af dette, og kommer nok heller ikke til det... Ik uden betaling i vært fald :)
‎"My cock just passed away - I was wondering if I could bury it inside you?"
Gravatar

#4 Åkepool 9 år siden

Jeg synes det er ganske godt, men jeg kan bedre lide når nyhederne er skarpere opdelt, som de er nu. Men det skulle vel ikke være så svært at ændre.

Resten er udemærket.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5 D. Doom 9 år siden

mit geekometer klokker helt ud
Gravatar

#6 Slatne Shatner 9 år siden

Godt arbejde!! gad godt jeg havde sådan nogle skills
Gravatar

#7 johnny_newz 9 år siden

#1 Det er virkelig godt lavet - kan godt se at der er brugt nogle timer på det :)

Grundlæggende er det rigtigt, at designet er ved at være en del år gammelt - og ville være rart at få det "pustet lidt op". Mit personlige indspark til dig forslag ville være, at jeg nok ville foretrække lidt mere fokus på, at der er mulighed for at kommentere - og visningen af antal kommentarer er lidt mere synligt. Ved ikke umiddelbart hvordan det skulle være - men det er lidt gemt, når det ligger oppe ved siden. Synes jeg.

Desværre er der ikke lige p.t. ressourcer til at ændre vores design, men dit forslag er bestemt noget vi skal kigge på engang i fremtiden når det kommer på tale. Tak for din indsats!
Gravatar

#8 ego fantastic 9 år siden

#4 - Burde ikke være så svært at opnår :)

#5 - Tak, er jeg glad for at høre :)

#6 - Tak. Det er bare med at komme i gang med at lære... The interwebs is your oyster :)

#7 - Tak for feedback, i ringer bare ;)

Som nævnt, så har jeg ikke tænkt så meget over nye funktioner/anderledes opbygning/alternativt brugerscenarie, da dette var tænkt som en skinning af det eksisterende, som basalt set kunne ændres med CSS og lidt HTML omstrukturering(groft sagt).

Fokus på kommentare giver god mening, da filmz, mig bekendt, startede som forum, og kunne være sjovt at vende tilbage til den tanke.

Personligt fortrækker jeg slev at forsider bliver brugt til at skimme ting igennem med, det vil sige, en teaser for de enkelte nyheder, og så skal man klikke sig ind for at læse det hele. det giver mulighed for læseren at fokusere på det de gerne vil læse + det giver flere kliks og bedere banner rotation ;)
‎"My cock just passed away - I was wondering if I could bury it inside you?"

Skriv ny kommentar: