Gravatar

#1 Monique 9 år siden

Jeg har for MANGE år siden - gætter på en engang i 90´erne set en fed film. Den handlede om en mand der forsøger at komme ud af Bosnien/det gamle Jugoslavien pga krigen. Undervejs møder han en kvinde der er blevet voldtaget og har født som han tager med på sin flugt sammen med barnet. Hun har ingen interesse i barnet selv.

Man ser bla en scene, hvor hvor en bus bliver stoppet af nogle soldater. Alle bliver genet ud og tvinges til at løbe ud i vandet, hvor de bliver skudt. Dem der ikke er døde, bliver slået ihjel med vold.

På et tidspunkt er manden, kvinden og barnet ombord på en lille båd der ligger forladt. Han vågner og opdager han er alene med barnet. Kvinden står længere væk i vandet sammen med andre og soldaterne fra tidligere har stille den på række. Man ser hvordan lederen tager feks. en golfkølle, en stor træ hammer osv og slavisk slår dem ihjel en af gange.......... en ret barsk film som jeg virkelig blev rørt af og nu gerne vil finde igen.

Håber nogen kan hjælpe!

Hilsner fra
Monique
Gravatar

#2 muzika 9 år siden

Hej!

Det er filmen 'Savior' med Dennis Quaid.

Link: http://www.imdb.com/title/tt0120070/combined
Gravatar

#3 Kisbye 9 år siden

Den kan jeg godt huske. De blev pandet ned med en stor dunhammer tror jeg nok. Stærke sager.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#4 Kisbye 9 år siden

Kan man lide den slags film, kan jeg anbefalde Welcome to Sarajevo (1997), Harrison's Flowers (2000), As If I Am Not There (2010) og Before the Rain (1994)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#5 Monique 9 år siden

1000 Tak muzika!

Hold op hvor jeg brugt mange timer forgæves på at finde ud af hvad den hed :-)

Skriv ny kommentar: