HBO har haft ubudne gæster. Tjenesten er blevet hacket, og store mængder data er blevet lækket. Heriblandt oplysninger om kommende afsnit af “Game of Thrones”.

Se også: Netflix nægter at betale løsepenge: Hacker frigiver stjålet serie

Det er Entertainment Weekly, der skriver, at oplysninger om næste uges afsnit af “Games of Thrones” er blevet offentliggjort af hackerne.

Også afsnit af serierne “Ballers” og “Room 104” er blevet frigivet mod HBOs vilje. HBO bekræfter hændelsen:

”Vi begyndte øjeblikkeligt at efterforske hændelsen, og vi samarbejder med politiet og eksterne cybersikkerheds-virksomheder,” lyder det i en kommentar fra HBO.

Tidligere i år blev Netflix også forsøgt afpresset af en hacker, der havde tilegnet sig flere afsnit af serien “Orange is the New Black”.

Senest blev også Disney bestjålet for “Pirates of the Caribbean 5”, hvor hackerne ønskede bitcoins i løsesum.

Denne gang vil hackerne angiveligt ikke have løsepenge, men derimod blot skade HBO. Hackerne kalder selv angrebet for det største nogensinde.

Hvorvidt hackerne også har tilegnet sig hele afsnit af “Game of Thrones” er endnu uvist.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (2)
Gravatar

#1 Pistolprinsen 6 år siden

Nu har den overordnede handling af hele sæson 7 jo været "offentliggjort" i over ½ år, så mon ikke de overlever, at handlingen i et enkelt afsnit også bliver "offentliggjort"...
Lidt trold er man vel altid :-)
Gravatar

#2 skywave 6 år siden

At der bliver lækket oplysninger fra sæson 7 har ingen som helst indflydelse på, om jeg ser serien eller ej - selvfølgelig gør jeg det. Jeg kan sagtens nyde serien alligevel....ellers var det da sørgeligt, at der ikke skulle mere til...
At jeg så synes, det er en fej handling, er så noget helt andet.

Skriv ny kommentar: