Hos den amerikanske Imax-kæde oplever de mindre efterspørgsel efter 3D. Derfor går de nu i stigende grad tilbage til gammeldags 2D. Men sådan bliver det ikke hos den danske Imax-udbyder, CinemaxX.

Se også: Biograf-kæde går væk fra 3D: Publikum foretrækker nu 2

Her oplever man i modsætning til de nordamerikanske kolleger ikke, at publikum er blevet trætte af den tredje dimension:

”Vi oplever ikke interessen for 3D er faldende,” siger Filmchef hos CinemaxX, Rikart Købke, til Filmz.

Derimod er den unge generation, der begyndte at gå i biografen med “Avatar” tilbage i 2009, nu så vant til 3D, at de opfatter 3D-film som det normale:

”3D-film har været en stor del af vores repertoire i snart 10 år. Der er en hel generation af publikum, der nu er opvokset med 3D. Flere i 3D-generationen undrer sig faktisk, når film ikke er i 3D.”

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (23)
Gravatar

#1 Geekalot 6 år siden

Undre mig meget hvis dette skulle være sandt. Men Imax her i Danmark SKAL vel også komme med sådan en udmelding, tænker med deres priser og hvor lidt tid de har været i Danmark at der stadig skyldes en pæn sum penge et eller andet sted, så ville vel være lidt en fallit erklæring at indrømme ingen gider 3D. Personlig kender jeg ingen der vælger 3D foran 2D.
Gravatar

#2 Hive 6 år siden

Jamen biograferne har jo også været gode til at proppe det ned i halsen på folk samtidigt med at de negligeret og/eller skjult 2D-forestillingerne, så det forstår jeg såmænd godt.
Gravatar

#3 Sjølle 6 år siden

Jeg har aldrig forstået hadet til 3D. Jeg er 38 år, så jeg er skam fra tiden før, men jeg kan skide godt lide det. Bevares, jeg var glad for at f.eks Dunkirk var i 2D... men giv mig en Marvel-film, eller anden fed sci-fi, ja så synes jeg sgu de gør det godt i dag.

Argumentet med "det ser for dumt ud at sidde med briller" det er det mest vanvittige der bliver hevet frem af mange. Giv mig gerne masser af argumenter.... men ikke den med brillerne
Gravatar

#4 Geekalot 6 år siden

Sjølle (3) skrev:


Argumentet med "det ser for dumt ud at sidde med briller" det er det mest vanvittige der bliver hevet frem af mange. Giv mig gerne masser af argumenter.... men ikke den med brillerne

Du så den første jeg har hørt komme med den, så lyder mere til du lige "opfandt" den....

Gravatar

#5 NSDenmark 6 år siden

Sjølle (3) skrev:

Argumentet med "det ser for dumt ud at sidde med briller" det er det mest vanvittige der bliver hevet frem af mange. Giv mig gerne masser af argumenter.... men ikke den med brillerne


Jeg har kun set én film i biffen i 3D men den oplevelse gjorde at det er fravalgt siden. Jeg oplevede at baggrunden var sløret og derfor kom de tredimensionelle objekter til at virke påklistrede. Efterfølgende har jeg set filmen i 2D og det var en væsentlig bedre oplevelse. Derudover fik min kone hovedpine af det.
Gravatar

#6 Silver666 6 år siden

Jeg er 41 år og har set Avatar,Prometheus,Star Wars Force Awakens i 3D.
Gider det ikke mere syntes det er en gimmich.
Vælger altid 2D version nu.
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#1+4 har hørt mange bruge det som kommentar, og kender mange der foretrækker 3D frem for 2D så tror måske mere det handler om dem du kender, og at der nok ikke er så mange af dem som udtalelsen omtaler ;)

generelt fortrækker jeg 2D men det er en blanding af, brillerne irriterer mig (ikke at de ser dumme ud) og så at mange film bare udnytter det enormt dårligt :)
Gravatar

#8 Justin 6 år siden

#1
så indtægter fra 2D visninger kan ikke bruges til at nedskrive gælden med ?

Det er da klart at der ikke er nogen der vil se 3D med dig hvis du råber, 3D er ULÆKKKER!!!!, hver gang de foreslår det
Gravatar

#9 Mejse 6 år siden

#8 og ikke nok med det så findes der jo meget få firmaer, uden gæld....det er bare en del af at vokse og udvide :)
Gravatar

#10 MartinEH 6 år siden

#3 Kan kun være enig. Jeg ser de fleste sci-fi i 3D, hvor det giver mening og det er altid en fantastisk oplevelse. Prøvede at se Star Wars i 3D og 2D, hvor jeg klart foretrak 3D-versionen. De mere "lav-praktiske" film kommer alligevel ikke i 3D, så de bliver som oftest set i 2D.

Skriv ny kommentar: