Den franske instruktør Luc Besson er aktuel med “Valerian and the City of a Thousand Planets”. Det er som bekendt en filmatisering af tegneserierne om Linda og Valentin. Alligevel har franskmanden kun hårde ord tilovers for tidens mest populære tegneseriefilmatiseringer – dem fra Marvel og DC.

Se også: Anmeldelsen af “Valerian and the City of a Thousand Planets”

ComicBookMovie.com har talt med Besson, der er kørt træt i de mange superheltefilm:

”Jeg er totalt træt af det. Det var fedt for ti år siden, da vi så den første Spider-man og Iron Man. Men nu er det nummer fem, seks, syv.. Superhelten samarbejder med en anden superhelt, men de er ikke fra samme gruppe. Jeg forstår det ikke,” siger Besson.

Den franske filmmand hidser sig endnu mere op, når talen falder på “Captain America”:

”Det, der generer mig mest, er, at de altid skal vise Amerikas overherredømme, og hvordan de er helt fantastiske. Jeg mener, hvilket land i verden kunne finde på at kalde en film ‘Captain Brazil’ eller ‘Captain France’? Ingen! Vi ville skamme os og sige ‘nej, nej, helt ærligt, det kan vi ikke gøre’. Men de kan. De kan kalde den ‘Captain America, og alle synes, det er helt normalt. Jeg er her ikke for at lave propaganda, jeg er her for at fortælle en historie”, siger Luc Besson.

“Valerian and the City of a Thousand Planets” spiller fortsat i de danske biografer.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (177)
Gravatar

#1 smolinsk 6 år siden

Er virkelig også træt af superhelte film, utroligt folk bliver ved med at kunne synes et er spændende når der udkommer jeg ved ikke hvor mange hvert år, sgu super kedeligt , wow der mangler nytænkning.
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 altså sammenlignede med hvor mange film der kommer af alle andre genre, vil jeg mene superhelte film er langt nede på listen, de er bare højere profileret, men at brokke sig over mængden virker sært :)
Gravatar

#3 Korben Dallas 6 år siden

Luc Besson har fuldstændig ret. Det stikker helt af.
Gravatar

#4 Matjo7588 6 år siden

Klog mand..
med mindre man bruger 3½ time på at læse op på hvad der hænger sammen med hvor og hvorfor de arbejder sammen der for at lære de er venner der og andre fjender der. og de høre så under et andet firma og må ikke bruges..

Og det er der så to måske to et halvt firmaer der gør med 20 forskellige karakterer..

Jeg kan ikke finde rundt i det mere. historierne hænger ikke sammen, og det trættende..
Skrot det og kom med noget nyt tak det malket nok nu og fungere ikke mere..
Kun for de få mennesker som er 110% inde i alt superhelte halløj fra alle universer..
Og det ikke mange, resten af os ser det bare for action og flotte effekter og blive underhold et par timer..
Største delen af alle er stået af for længe siden med plot og historier..

Og.. så har han fuldstændig ret med med det America prut...
De har virkelig nogle komplekser der over.. de tror ikke noget fungere hvis det ikke på den ene eller anden måde har USA i sig..
Mest skræmmende er jo efterhånden det er stik modsat. USA er snart det der gør mest skade.
Gravatar

#5 The Curator 6 år siden

Mejse (2) skrev:
#1 altså sammenlignede med hvor mange film der kommer af alle andre genre, vil jeg mene superhelte film er langt nede på listen, de er bare højere profileret, men at brokke sig over mængden virker sært :)


Superheltefilm er så ikke en genre...
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#5 tja det er vel noget man kan diskutere, ikke noget du dikterer :) har læst masser argumenter både for og imod....der er flere for end imod :)

men selv som sub-genre kommer der da langt mindre af dem, end af mange andre....så genre eller ej ændre jo ikke så meget :)
Gravatar

#7 Lasse Martin Jørgensen 6 år siden

#5+6: Måske har den her interesse: [url= superheltegenrens udvikling med udgangspunkt i "Logan".[/url]
Gravatar

#8 Mejse 6 år siden

#7 good stuff
Gravatar

#9 Geekalot 6 år siden

Syntes nu han burde have mere travlt med selv at sørge for at lave noget der er værd at se. Syntes personligt ikke selv han har lavet noget rigtig godt siden 1997/99.
Er rigtig godt underholdt med superhelte filmene, om det DC eller Marvel, gør ingen forskel for mig.
Men tror også det har lidt med at gøre om hvor stor en passion inden for den genre er, folk der ikke nære den store passion for det, kan jeg godt fælge i at det fylder meget. Men igen der kommer så meget andet ud af Hollywood der ikke har noget med superhelte at gøre, så det vel bare for at de fleste har et behov for at melde ud de ikke gider genren, eller gider den mere.
Og hvad er Valerian and the City of a Thousand Planets egentlig ? :) Faktisk også tæt på den ligger sig op af superhelte genren hehe
Gravatar

#10 6pac 6 år siden

#5 -

Jo, superheltefilm er en genre, men ligesom alle andre genrer, så er den ikke kun én ting, da den indeholder film som Logan, Nolans Batman-universe, Kick-Ass, Catwoman og endda superheltefilm, som ikke er baseret på en tegneserie, eksempelvis Super.

Til gengæld er tegneseriefilmatiseringer ikke en genre, da den betegnelse indeholder bl.a. de førnævnte (minus Super), samt film som La vie d'Adèle, Valerian, A History of Violence og Road to Perdition.

Det er jo ikke anderledes end at både Trinity-filmene med Bud Spencer og Terence Hill, samt Unforgiven er westerns.

Skriv ny kommentar: