Sommerens ekstraordinært mange sequels, reboots, remakes og faste franchises har fået skylden for en sløv biograf-sommer. Men ikke alle kendte film har floppet. Disney er sommerens box office-vinder udelukkende baseret på sequels.

Se også: Hollywood vil forkorte biograf-vinduet: Premium VOD på vej i 2018

For med “Guardians of the Galaxy Vol. 2”, “Pirates of the Caribbean 5” og “Biler 3” har Disney indtjent næsten to milliarder dollars i sommerens globale biograf-sæson. Det gør Disney til en markant vinder – og altså alene baseret på indtjening fra sequels.

Ser man derimod på det amerikanske marked alene, så er tendensen helt anderledes. Her vinder Warner Bros. med to originale film.

Wonder Woman”, “Dunkirk” og prequel-filmen “Annabelle 2” gør, at Warner Bros. slår Disney hjemme i USA, hvor forbrugerne altså ikke bider lige så meget på de mange sequels som i resten af verden.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 Johnny42 6 år siden

Dårlige film er grunden til den dårlige biografsommer. Easy fix Hollywood, lav bedre film. Pirates of the Caribean 5 er den hidtil værste film i serien, og selv om man godt kunne lide karaktererne i Guardians of the Galaxy Vol 2(mMantis er en god tilføjelse til Guardians holdet), så var selve historien rimelig tynd og en tredje act der er total genbrug fra så mange andre MCU film.

Annabelle 2 starter godt men midtvejs i 2. act og resten af filmen går det stærkt ned ad bakke. Wonder Woman klarer sig godt, men jeg var ikke ovenud begejstret for den, da det nærmest bare er en kopi af mange af Marvels film, og tredje act udviklede sig endnu engang til en Boss-kamp. Biler 3 kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set den(og heller ikke har i sinde at se den), men den får i hvert fald hug af anmelderne. De eneste film jeg har set denne sommer, der har været rigtig gode, er Dunkirk og War of the Planet of the Apes, og så den danske film Den Bedste Mand.
Gravatar

#2 Star Trek fever 6 år siden

Pirates 5 er klasser over 4´eren
Galaxy Vol 2, var god fra start til slut
Biler 3, er klart bedre end 2´eren
Dunkirk, fed fed fed film
Den bedste mand, spild af plads (Som danske film jo som hovedregel er)
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#2 +1
Gravatar

#4 Wolff 6 år siden

Star Trek fever (2) skrev:

Pirates 5 er klasser over 4´eren
Biler 3, er klart bedre end 2´eren


Der skulle jeg heller ikke meget til... ;)

Skriv ny kommentar: