Han er kendt som skuespiller. Men Mark Hamill har også en manuskript-forfatter i maven. Den viste han frem i idé-fasen til “The Last Jedi”, som Hamill havde en ganske anden idé til.

Læs også: J.J. Abrams: Mark Hamill bør vinde en Oscar for “The Last Jedi”

Mark Hamill foreslog således et plot, hvor Luke Skywalker har en ond tvilling, som ville være filmens store twist:

”Jeg ville elske at spille min egen onde tvilling! Det ville være fantastisk, fordi du ville måske ikke afsløre, at det er onde Luke, indtil den ægte Luke viser sig,” siger han i den nyeste udgave af Empire.

Hamill forestillede sig, at den onde Luke skulle skabe intern splid i modstandsbevægelsen, indtil den ægte Luke kommer og redder dagen:

”Vi kunne opleve den fyr undergrave de gode i smug, måske endda dræbe en birolle-karakter ude af syne, så alle vil sige: ‘Hvad sker der? Han er skør!’ Og så dukker den gode Luke naturligvis op.”

“Star Wars: The Last Jedi” får premiere d. 14. december.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (2)
Gravatar

#1 vclarke 6 år siden

Lad endelig den manuskriptforfatter blive i maven - det var da en røvsyg idé
Gravatar

#2 Johnny42 6 år siden

I Timonthy Zahn Legend Thrawn trilogi er der faktisk en ond Luke, kaldet Luuke Skywalker, der er en ond klon af Luke. Dobbelt u'et betyder så åbenbart at der er tale om en ond klon, da der i samme trilogi også er en mørk jedi, kaldet Joruus C'baoth, der er klon af jedi mesteren Jorus C'baoth. Det er nok en af de mindre heldige dele af Thrawn trilogien, så den del af det bliver højst sandsynlig aldrig canon.

Nu tror jeg så at Mark Hamill mange gange joker med tingene, og alt hvad han siger skal ikke forstås som gravalvorligt, og det skal nok tages med et ton salt.

Skriv ny kommentar: