Tilbage i 1990 var Tim Curry skræmme-klovnen Pennywise i tv-filmatiseringen af Stephen Kings “It”, der har remake-premiere i dag. Og han håber, at den nye slutning er bedre end den gamle.

Se også: Stephen King: Fans vil synes godt om ny “It”

For selv om store dele af den originale “It” var skræmmende, så var Tim Curry ikke imponeret over slutningen:

”Jeg håber, at de laver slutningen bedre, fordi i tv-udgaven blev jeg forvandlet til en slags kæmpe edderkop, og det var ikke ret skræmmende,” siger Curry til Screen Geek.

Tim Curry har nemlig store forventning til, at den nye filmatisering kan blive mere uhyggelig end originalen. Den nye klovn er i hvert fald et godt valg:

”Jeg kan lide Bill Skarsgård rigtig meget. Han er meget god.”

It” har premiere i dag.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 Gorman 6 år siden

Nemlig, det er en flad afslutning. Men ikke desto mindre den sammen som i bogen, så vidt jeg husker.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#2 skywave 6 år siden

I mine øjne er eneste problem med afslutningen i den originale IT, at teknikken tilsyneladende ikke var til at gøre kæmpeedderkoppen mere virkelig og uhyggelig, eller også brugte man bare ikke penge nok på teknikken...mener også at den svarer til afslutningen i bogen, selvom det er mange år siden, jeg har læst den :)
Til gengæld har jeg ikke meget tiltro til, at nogen kan gøre det bedre end Tim Curry :)
Gravatar

#3 Alex- 6 år siden

Det er virkelig også en svær scene at oversætte til billeder, men let at forklare i en bog, generelt er mange af scenerne svære at oversætte fra ord til billeder, især når alt mere eller mindre foregår i hovederne på hovedpersonerne. Har endnu ikke set den nye film, men håber den er mere overbevisende.
Gravatar

#4 nwinther 6 år siden

Curry's Pennywise er god, fordi han indledningsvis ligner en rigtig "sød" klovn. Og så kan Curry få ham til at ligne det mest ondskabsfulde væsen - også inden hugtænderne sættes ind.

Så vidt jeg kan se på den nye Pennywise, er han lidt for "poleret" (CGI you know) og ondskabsfuld fra begyndelsen. Og så er designet bare "mere af det samme", hvor man laver hans træk endnu mere ekstreme end Curry's Pennywise. Og det er ikke særlig originalt.

Men vi får se...
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman

Skriv ny kommentar: