Klovnegyseren “It” er et enormt hit i biograferne i disse dage. En sequel til historien om Pennywise og The Losers’ Club er selvskrevet. Der har ligefrem været tale om, at produktionsselskabet New Line kunne finde på at opdele fortsættelsen i flere film, som de gjorde med filmatiseringen af Tolkiens “Hobbitten”. Men det afviser “It”-instruktør Andy Muschietti nu.

Se også: De amerikanske anmeldere: Ni ud af 10 er voldsomt godt skræmt af “It”

Det er Variety, der har talt med instruktøren om muligheden for mere end én “It”-sequel. Han tvivler på, at det bliver en realitet:

”Jeg tror det ikke. Jeg har godt læst den idé i medierne, det er sjovt. Jeg kan godt forstå, hvor tanken kommer fra, fordi New Line delte ‘Hobbitten’ op i tre film i stedet for to. Det ville give mening, fordi det ville give mig mere plads til at udvikle karaktererne og et større lærred at male deres rejse på. Men det har ærligt talt ikke været en del af samtalen, og vi arbejder på fortsættelsen som en enkelt film,” siger Muschietti.

“It” spiller aktuelt i de danske biografer.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (1)
Gravatar

#1 Johnny42 6 år siden

Jeg har stadig til gode at se en filmatisering af en bog, hvor filmatiseringen er bedre ved at dele den op i 2 film. Harry Potter og Dødsregalierne part 1, var ok, men part 2 var nærmest tredje akt, hvis der havde været tale om en enkelt sammenhængende film. Det samme med The hunger games Mockingjay part 2, hvor det hele blev trukket i langdrag. Jeg så kun den første Dirvergent film, men der havde de også håbet på at skore kassen ved at splitte den sidste film bog op i 2 film, men på grund af katastrofalt biografsalg, kommer den sidste film ikke i biografen, og hvis den endelig bliver lavet, så bliver det væsentligt billigere og med andre skuespillere.

Den første Hobitten film var faktisk okay, og der har man tid til at blive introduceret for karaktererne. I anden og tredje del er dette droppet, hvor det kun er ganske få af dværgene vi følger, og alt forsvinder i en gigantisk CGI freak-fest.

Skriv ny kommentar: