Marvel Studios er kendt for varme og mange farver. Konkurrenterne hos DC Films har derimod dyrket de kølige, mørke farver. Det ændrer sig nu. Fem nye karakter-plakater til “Justice League” er markant rød, gul, lilla, grøn og blå. Du kan se dem her.

Se også: DC Films lægger den mørke stil fra sig: Nu laver vi optimistiske film

Det er de fem medlemmer af “Justice League” – Batman, Wonder Woman, The Flash, Cyborg og Aquaman – der nu præsenteres i mættede farver, så det minder om det grafiske look hos Marvels “Thor: Ragnarok”.

Og den ændring hos DC Films giver god mening. DC-cheferne udtalte selv efter den kølige og dystre “Batman v Superman”, at man fremadrettet ville gå efter en mere lys og positiv stil, hvilket sandsynligvis også kan ses i instruktør-skiftet fra Zack Snyder til Joss Whedon.

“Justice League” får premiere d. 16. november.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (1)
Gravatar

#1 Johnny42 6 år siden

Den farve i kalder lilla, vil jeg kalde grå, og hvornår er grøn, blå og grå blevet varme farver?
grøn kan man måske betegne som en neutral farve.
Det giver god mening, at i hvertfald Batman og Cyborg bevarer de stadigvæk kølige/mørke farver farver, da det nok er nogle af dem med den dystreste fortid.

Jeg kender ikke så meget til Aquaman, men det vigtigste er at sådan en karakter-plakat er tro mod hans karakter, så det håber jeg er tilfældet og kan måske vurdere når jeg ser filmen.

Flash har altid haft en af de lettere toner på Justice League holdet, så det giver god mening at det skinner igennem på karakter-plakaten, og det har intet med Marvel at gøre, men er noget der uundgåeligt ville blive en realitet, når han blev introduceret til DCEU for at være tro mod sin karakter.

Skriv ny kommentar: