Netflix har aldrig været så meget værd, som da de amerikanske børser gik på weekend i fredags. Aktien blev handlet til over 198 dollars (nu 195) – det skyldes en kommende prisstigning for i første omgang de amerikanske Netflix-kunder.

Se også: ”The Defenders” er den mindst populære Marvel-serie hos Netflix

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at Netflix er historisk meget værd – i alt 85 milliarder dollars.

Den seneste optimisme omkring streaming-selskabet skyldes en varslet prisstigning på 10 procent – fra 9,99 dollars til 10,99 dollars.

Netflix begrunder stigningen med, at den øgede indtjening vil blive brugt på mere indhold til tjenesten.

Det er aktionærerne i første omgang altså begejstrede for.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 nathue 6 år siden

Emnet og overskrfiten i denne artikel må siges ikke at have helt rod i virkeligden.
Den amerikanske børs er netop åbnet, og Netflix-aktien ligger ret stabilt på $195.

http://www.nasdaq.com/symbol/nflx/real-time

Det er rigtigt, at aktien er steget meget de seneste år, men lige nu (ovenpå omtalte nyhed, Filmz refererer til), er der status quo.
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

#1 Korrekt, den er faldet lidt i løbet af det seneste døgn - retter til, tak for heads up.
Gravatar

#3 Geekalot 6 år siden

Hvis det skal til at stige 10 kroner for hvert kvartal, så hopper jeg af igen. Prisen for hvad der er tilgængelig lige pt. er fin, men det skal ikke koste ret meget mere for hvad vi har adgang til.
Gravatar

#4 Justin 6 år siden

Den danske pris er lige steget, så jeg tvilver på af den stiger igen
Gravatar

#5 Kisbye 6 år siden

Deres strategi med at satse på eksklusivt indhold betyder dyre og derfor mindre indhold.

Har haft genstartet mit Netflix abonnement på grund af det nye Star Trek, men da det skuffer fælt, så opsiger jeg det nok igen. Der simpelthen ikke indhold nok jeg gider se.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: