The Force Awakens” var historisk populær. Særligt i USA, hvor den havde såvel bedste åbnings-weekend som bedste totale billetsalg nogensinde (ikke justeret for inflation). Så populær bliver sequel-filmen “The Last Jedi” dog ikke.

Se også: Box Office: Kinesisk action nærmer sig “Star Wars: The Force Awakens”

Det er Pro.BoxOffice, der har analyseret sig frem til den første Box Office-forudsigelse for det amerikanske marked, der stod for halvdelen af billetsalget til “The Force Awakens” – 936,6 millioner dollars.

Så godt kommer det dog ikke til at gå for “The Last Jedi”, vurderer Pro.BoxOffice. Den forudsigelse baseres særligt på det faktum, at den anden film i de to første trilogier – “The Empire Strikes Back” og “Attack of the Clones” – begge solgte dårligst i forhold til den første og den sidste film.

Således vurderes det, at den amerikanske åbning for “The Last Jedi” rammer omkring de 215 millioner dollars og en samlet amerikansk total på 742 millioner dollars.

Hvis det billetsalg bliver til virkelighed, så bliver “The Last Jedi” den tredjemest indbringende film i amerikansk Box Office-historie kun overgået af netop “The Force Awakens” og så “Avatar”.

“Star Wars: The Last Jedi” får dansk premiere d. 13. december.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 Tsunamijhoe 6 år siden

Så der findes altså et firma der tager sig betalt for at spå om fremtiden?? Troede kun sådan noget skete på kræmmermarkeder..
Jeg giver ikke en skid for deres "predictions" jeg gætter på last jedi bliver endnu større end force awakens,eller mindst lige så stor. Der bliver jo ikke færre sw fans,hvilket force awakens jo beviste
Gravatar

#2 KEiZ 6 år siden

Jeg tror de klare sig....
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#1 tja om de har ret eller ej er en ting, men stort set alle firmaer prøver at spå fremtiden inden for deres branche.

Skriv ny kommentar: