“Fight Club”-instruktør David Fincher gider ikke film fra Marvel Studios – de er forudsigelige, siger han. Det er Marvel-chef Kevin Feige lodret uenig med ham i.

Se også: David Fincher: Marvel er forudsigelig – Netflix er vejen frem

I et interview med Uproxx siger Kevin Feige, at Marvel-filmene, der hænger sammen i MCU, alle er meget forskellige:

”Alle filmene er relativt forskellige. Men det er en historie, som folk gerne vil fortælle om os, fordi de bliver produceret af det samme hold, og de alle findes i det samme cinematic universe,” siger Feige.

Marvel-chefen anerkender dog, at der er ligheder blandt Marvels film – og det har han det godt med:

”Jeg synes, at ‘Thor: Ragnarok’ og ‘Spider-Man: Homecoming’ er to totalt forskellige typer af film. De er begge sjove. Folk kan lide dem begge. Er det en lighed? I så fald tager jeg det med. Hvis det er en kritik, så tager jeg også det med.”

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 Johnny42 6 år siden

Så det her er altså en IKKE historie, MCU filmene kritiseres og Kevin Feige er uenig i kritikken.

Jeg er dog enig med David Fincher. Den første Guardians of the Galaxy blæste mig omkuld. I 2'eren derimod der var vi tilbage ved det forudsigelige/kedelige plot med en big baddy til sidst. Har ikke set Spiderman: Homecoming og har heller ikke tænkt mig at se Thor: Ragnarok, for med det der er blevet frigivet fra filmene vil jeg nok kunne regne 90 % af plottet ud.
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 men man kan jo regne 90% af plottet ud af alle film
Gravatar

#3 kblood 6 år siden

#1 Ja, hvis du ser en trailer til en film i dag, kan man næsten altid regne plottet ud... det er vidst bare sådan trailers laves i dag. Specielt med Marvel hvis man kender lidt til de forskellige comics for så ved man gerne hvor de får en hel del af historierne fra... men det gør da bare ikke at filmene er de samme.

Ja, de slutter da ofte med en kamp mod en "big baddie", det er sådan ret generelt for superhelte film og heltefilm at der er en eller anden bad guy de skal have fat i. Det er vel lidt som at prøve at lave en Western og så sige at der ikke må være heste, 6 løbere og cowboyhatte. Bare at fjerne en af de ting og det føltes ikke helt som en western længere.

Dermed er kritikken jo sådan set på typen af film i stedet for at indholdet rent faktisk er det samme. Jeg synes at krigsfilm altid er det samme, men jeg ved da godt at det er min bias. Folk skal igennem noget krig, der dør gerne en masse, der bliver skudt en meget stor del af filmen, men at jeg ikke kan li genren gør da bare ikke at jeg vil sige at de rent faktisk alle er ens. Så er der da godt nok nogen af dem som skiller sig ud så meget at jeg kan li filmen selvom det er en krigsfilm.

Forskellen på GotG 1 og 2 vil jeg nok mene primært er at man kender karakterene og så kan de nok ikke overraske helt så meget som første gang, for ellers er konceptet da det samme. De er på noget eventyr og det slutter med en kamp mod en big baddie... det er plottet i begge film. Hvis man vil koge det ned til det, så kan man da sagtens gøre det.
Gravatar

#4 Kau 6 år siden

#3 Man kan sagtens lave superheltfilm der skiller sig meget ud fra de andre. Marvel gør det bare ikke, det er altid det samme. F.eks. Deadpool og Logan skiller sig meget ud fra alle de andre. Bare fordi det er en 2'er, så behøver plottet og historien ikke at være ens, men det er det, i alle Marvel film, intet nyt fra dem siden den første Iron Man.
Gravatar

#5 MadsFalk 6 år siden

#4
Så Iron Man og GotG er komplet ens film? Ej vel...

Den ene handler om en rig våbenproducent og womanizer som får øjnene op for det skade hans arbejde gør på jorden og beslutter sig for at tage ansvar. Den anden er en space opera som handler om venskab på trods af forskellige baggrunde. De er begge pakket ind i et superhelte univers men det er Logan og Deadpool i høj grad også.

Det skal lige siges at jeg er fan af alle 4 film, men kan dog godt lide at der er lidt af hvert. Alle superhelte film skal ikke være lige så dystre som Logan eller ligeså meta som Deadpool.
Gravatar

#6 MadsFalk 6 år siden

Deadpool og Logan slutter desuden også med en kamp imod en hovedskurk.
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#1+#4

vil også mene at det er lidt skørt at sige alle superhelte film er ens, vil faktisk mene det er en af de "genre" med mest forskelle på trods af at der selvfølgelig er lighedstegn.
Gravatar

#8 FingerZ 6 år siden

Der er i princippet ingen film, der er ens.

Dog er Marvels univers sgu ved at være en kende genkendeligt og i min optik, kedeligt.

De er pakket flot ind med store skuespillere og med et et eller andet budskab, som gerne falder til jorden, grundet filmens oprindelse og tema.

Jeg er udmærket klar over at min holdning ikke er den typiske, men kan på ingen måde løbe fra den. Tror i den sidste ende at folk (specielt det yngre publikum) er meget ukritiske og tager al for gode varer.

Men sådan er der så meget!


Gravatar

#9 kblood 6 år siden

#4 Deadpool og Logan kan jo netop også koges ned til det som Johnny brokkede sig over, at det ender med de kæmper mod en big bad guy. Plottet ER derfor ens i de to film også, så plottet er da vidst ikke problemet.

#6 Netop

#7 Ja faktisk. Der er en del flere elementer i superhelte film der har det med at forandre sig end i andre genre som f.eks. agent film eller krigsfilm.

#8 Nu er det jo også samme film univers, så jeg vil mene der er grænser for hvor meget de kan skille sig ud, uden at være lidt nød til at fragmentere det. F.eks. kunne de jo godt have lavet Deadpool og han er jo sådan set en del af samme univers, bare ikke deres cinematic universe, men hvis de gjorde ville den skille sig så meget ud at den ikke rigtigt ville kunne ses som at hænge sammen med de andre film.

For at få det til at fungere vil jeg netop mene at det er vigtigt at det er genkendeligt og at det føles som en Marvel film, og inden for de rammer synes jeg sådan set de har gjort det meget godt.
Gravatar

#10 Mejse 6 år siden

#9 præcis :)

Skriv ny kommentar: