Længden på “Blade Runner 2049” har angiveligt kostet dyrt for Warner Bros. – længere film, færre daglige visninger. Den fejltagelse vil Warner Bros. ikke gentage. Derfor er det ledelsen, der har besluttet, at “Justice League” maksimalt må være to timer.

Se også: ”Blade Runner”-producent om “2049”-flop: Den er alt for lang

Det er Wall Street Journal, der skriver, at det er Warner-chefen Kevin Tsujihara, der har besluttet, at “Justice League” skal være den hidtil korteste DCEU-film.

Hverken instruktør Zack Snyder eller Joss Whedon har altså medvirket til beslutningen om at forkorte “Justice League” til aktuelt 121 minutter.

Zack Snyders første cut blev ellers i første omgang meldt tæt på de tre timer. Ligesom Snyders “Man of Steel” og “Batman v Superman” har varet henholdsvis 143 og 151 minutter.

Men Warner Bros. tør ikke tage chancer med “Justice League”, der er den hidtil dyreste DCEU-film med et produktions-budget i nærheden af 300 millioner dollars.

Og de økonomiske chancer ser da også pæne ud for Warner Bros. “Justice League” beskrives som en crowd-pleaser, der i de seneste test-visninger scorer lige så positivt, som tilfældet var med “Wonder Woman”.

“Justice League” får premiere d. 16. november.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (15)
Gravatar

#1 Johnny42 6 år siden

Hellere levere en lorte-film på 2 timer, end en god film, der er lidt længere eller???

Jeg er godt nok blevet mere betænkelig ved JL i den seneste tid, specielt efter at have set den sidste trailer. Jeg kunne godt lide de første 10-20 sekunder med Louis Lane og Clark Kent, og ca 5 sekunder med med Bruce Wayne, men hovedparten af traileren med kampe mod CGI monstre brød jeg mig ikke om, og jeg frygter det er det vi får.
Gravatar

#2 The_Corrector 6 år siden

Der røg den biograftur. Havde gået og overvejet om den skulle ses i biografen, har bare ventet på noget der kunne overbevise mig om hvad jeg skulle vælge.

Thor Ragnarok skulle også kun have været 2 timer lang, men ende med at blive 2 ½ time lang, fordi man valgte at tilføje 30 minutters humor. Tænk hvis Warner Bros kunne finde ud af at gøre det sammen, så havde de nok ikke så mange superhelte filmflop.
Gravatar

#3 Mixart 6 år siden

Det er ikke umuligt at lave en god film på 2 timer. Bare se Star Wars: Episode IV - A New Hope for at nævne et eksempel. Jeg håber bare ikke det betyder, at der kommer en extended version som BVS Ultimate Cut. Så både biograf versionen i biografen og Ultimate Cut på bluray hjemme i stuen og sidste nævnte hang altså bare mere sammen med de ekstra scener.

Jeg skal dog ind og se den alligevel i IMAX Cinemaxx i Aarhus torsdag i næste uge og jeg glæder. Jeg er optimist, især når Joss Whedon har set den med friske øjne og har været med til at finpudse den. Glæder mig også til at høre de nye soundtracks. Og så er det bare fedt, at de overhovedet ikke har vist Superman endnu i nogen som helst klip eller trailer.
Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#3 tror du kan være helt sikker på der kommer en ekstra long version når den kommer på fysiske medier. det hele er lidt mærkeligt altså lange film kan jo sagtens tjene penge, de skal bare være gode for flertallet.
Gravatar

#5 Mixart 6 år siden

#4: Det går der helt sikkert, når den havde en længde på 3 timer og nu nedsat til 2 timer. Det undrer mig bare. Jeg var også skuffet over at vi ikke fik den fulde version i biografen med BVS, for selvom jeg kunne lide filmen, sad jeg med en fornemmelse tilsidst, at der manglede et eller andet.
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#5 jamen er helt enig, uden at kunne bevise det på nogen måde, kan jeg da kun forestille mig at en god film på 3 timer, altid vil tjene mere end en forvirrende dårlig film på 2....vel og mærket hvis det er den samme film i forskellige udgaver, virker til at 2049 virkelig har ramt dem hårdt når de prøver at rationalisere det til at det er fordi den kunne blive vist mindre gange om dagen.
Gravatar

#7 kblood 6 år siden

Altså både med Batman vs Superman og Suicide Squad gav det så meget mere mening at se extended. Det her gør jo at jeg da slet ikke vil overveje at se den i biografen, da jeg da langt hellere vil se den i extended og få hele oplevelsen. De andre gange gav det jo netop desværre en oplevelse af at der manglede noget, ting som virkede underligt, ting som ikke blev forklaret osv osv.

Burde de ikke efterhånden have lært af det?
Gravatar

#8 MartinEH 6 år siden

Jeg må desværre give folk ret - det virker mere og mere som en film, der gentager standard fejlene fra DC-filmene indtil videre... Forhastet handling med åbenlyse huller og så en 30 minutter CGI-sekvens i mørke til sidst... I Wonder Woman skabte de i det mindste en fornuftig tråd i handlingen, men selv det ene positive skridt virker til at være glemt nu... (hendes CGI-kamp til sidst var den eneste malplacerede ting i den film)...
Gravatar

#9 kblood 6 år siden

#8 Den slutkamp kunne godt nok godt have været bedre. Ikke at jeg egentlig har noget imod at det er CGI. Det er næsten påkrævet for at vise superhelte kæmpe med fuld kraft, men... dunno. Kan ikke sige hvad jeg hellere ville have set.
Gravatar

#10 MartinEH 6 år siden

#9 er helt enig - jeg sad egentlig og var godt underholdt... tonen i filmen var rimelig klar og stabil, men så skiftede den fuldstændigt karakter til sidst, hvilket ødelagde den lidt... men som du siger, hvad skulle der ellers have været - en armlægningsdyst?

Skriv ny kommentar: