Den kan ende som det største økonomiske filmflop i 2017. Investorerne bag Denis Villeneuves sequel til “Blade Runner” forbereder sig på tab i størrelsesordenen 500 millioner kroner.

Se også: ”Blade Runner”-producent om “2049”-flop: Den er alt for lang

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at Alcon Entertainment er ved at gøre deres tab op, efter “2049” aktuelt kun har solgt billetter for 240 millioner dollars.

Fraregnet udgifter til marketing har det kostet 155 millioner dollars at producere “Blade Runner 2049”, hvilket kræver et billetsalg på 400 millioner dollars for bare at løbe rundt.

Det kommer næppe til at ske. Det skuffende billetsalg rammer dog hverken Sony Pictures – der investerede 110 millioner dollars – eller den nordamerikanske distributør, Warner Bros., som ikke har investeret penge i projektet.

Sony Pictures er således de første, der får penge tilbage, hvorfor regningen ender hos produktionsselskabet Alcon Entertainment.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (8)
Gravatar

#1 kblood 6 år siden

Øv... ellers godt nok en fed film. Når man ser den syntes jeg ellers også at de virker til at have prøvet at satse på det Asiatiske marked, så at den heller ikke klarede sig godt der... øv.
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 hvis de satsede på det asiatiske marked, har de virkelig dummet sig, ved at lave så langsom en film, men er enig den er super :)
Gravatar

#3 Danilochan 6 år siden

Øv. Det er virkelig skuffende - Især når man ser hvilke film, der ellers klarer sig godt i biografen..

Måske det kunne være grund til, at udgive en special 4 timers release på Blu-ray. Eller er det kun ønsketænkning?
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in the rain. Time to die.
Gravatar

#4 Silver666 6 år siden

pis så skulle jeg havde taget mig sammen og set den i bio.
Gravatar

#5 stav 6 år siden

Ak og ve, hvis det skal blive enden på Blade Runner-sagaen.

Man har mangt en gang læst om forskellige ældre film, der på trods af dårligt biografsalg alligevel er blevet en økonomisk succes efter udgivelsen på "hjemmevideo" - er det imidlertid noget, der er realistisk nu om dage?

Jeg synes at fornemme, at det fysiske salg er ganske lavt i disse digitale tider, og jeg ved ikke, om der rigtigt er nogle penge at hente på streaming-markedet. Er der overhovedet noget, der er blevet en økonomisk succes på den anden side af biografudgivelsen i de senere år?
Gravatar

#6 Snipp 6 år siden

Ej man - er den normale befolkning dumme eller hvad? 2049 var super god og den bedste film der kørte i biffen. Ja den var lidt langtrukken til sidst, men meget federe end transformers, pirates, FF, dinosaurer, superheltefilm osv. der har lokket folk til biffen. Jeg synes det er ærgerligt at det skal ske sådan.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#7 Justin 6 år siden

#5
Mit DVD skab er fyldt, så hvis de vil sælge til mig skal den ligge på iTunes
Gravatar

#8 Justin 6 år siden

#6
Det her er ikke en typisk Hollywood Blockbuster
Det var forkert at fortælle folk det er det

Skriv ny kommentar: