Amazon har vundet budkrigen over Netflix og HBO om rettighederne til en serie baseret på J.R.R. Tolkiens “Ringenes herre”. Der bliver dog ikke tale om et remake af Peter Jacksons filmtrilogi, men derimod en prequel-serie.

Se også: Apple og Amazon jagter rettighederne til “Bond”-franchisen

Det er Deadline, der skriver, at Amazon har lukket en handel til omkring 250 millioner dollars for rettighederne til en prequel-serie på flere sæsoner.

Således bliver der tale om forhistorien til “Ringenes herre: Eventyret om ringen”, som Amazon nu skal til at producere i samarbejde med New Line Cinema, der producerede filmtrilogien.

Amazon har desuden fået muligheden for en spinoff-serie med i handlen, der omtales som en af serie-historiens største.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (17)
Gravatar

#1 skywave 6 år siden

Vil det sige, vi taler Simarilion?
Gravatar

#2 123456789 6 år siden

Så det vil sige kun en håndfuld lande kan se det? fedt...
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#2 du kan vel være ligeglad når du er i en af de lande :)

efter et hurtigt tjek kan jeg konstatere, du har ret uhyggelige hænder, da amazon video er i over 200 lande :P
Gravatar

#4 The_Corrector 6 år siden

Øv, Amazon er simpelthen bare ikke pengene værd. De har intet indhold der er værd at se.
Gravatar

#5 Justin 6 år siden

#4
Det er netop derfor de laver den her serie
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3374907688] 6 år siden

skywave (1) skrev:
Vil det sige, vi taler Simarilion?

Forhistorie til Ringenes Herre er SÅ meget mere end bare Silmarillion. Først og fremmest findes der History of Middle Earth, der er et digert værk, oftest opdelt i 12, samlet set på 3.500 sider (så vidt jeg husker).
Gravatar

#7 Aragorn76 6 år siden

skywave (1) skrev:
Vil det sige, vi taler Simarilion?


Det værk er for omfattende, så tror mere på tiden efter Hobbitten og frem til Ringenes Herre. Der går trods alt en del år så vidt jeg husker;).
Gravatar

#8 nwinther 6 år siden

De vil formentlig være nødt til at bruge nogle karakterer vi kender.

Måske det bliver godt?
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#9 kblood 6 år siden

#4 The Tick ser nu god ud og så har de også American Gods, Man in the High Castle... jeg mener også der var en 4. serie på Prime jeg syntes der var god.
Gravatar

#10 123456789 6 år siden

Mejse (3) skrev:
#2 du kan vel være ligeglad når du er i en af de lande :)

efter et hurtigt tjek kan jeg konstatere, du har ret uhyggelige hænder, da amazon video er i over 200 lande :P
Amazon Prime er jo nemlig ikke i Danmark udover den der halve udgave man ikke kan downloade nogle steder

Skriv ny kommentar: