De amerikanske biografer kom til at afsløre det ved en fejl tilbage i september. Nu bekræfter instruktør Rian Johnson: “The Last Jedi” bliver den længste “Star Wars”-film nogensinde.

Se også: Mark Hamill afviser: Luke er ikke skiftet til den mørke side i “The Last Jedi”

Det er IGN, der skriver, at Johnson nu erkender, at “”Episode VIII” bliver hele 150 minutter. Og altså dermed den hidtil længste i “Star Wars”-galaksen.

Til sammenligning var “The Force Awakens” og “Rogue One” henholdsvis 135 og 133 minutter, imens “Attack of the Clones” aktuelt holder rekorden med 142 minutter.

Dermed er der også tale om en såkaldt helaftensfilm, hvilket betyder, at “The Last Jedi” i de fleste biografer vil have en højere pris på grund af et såkaldt helaftensgebyr.

“Star Wars: The Last Jedi” får premiere d. 13. december.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (8)
Gravatar

#1 Movie Daddy 6 år siden

Så får biograferne lige endnu en chance, for at kalde det for en helaftensfilm. Og dermed sætte prisen op for (forlænget spilletid)

Tænk på hvad der i 90érne var helaftensfilm (Danse med ulve, Titantic, Braveheart)
Nu er det nærmest bare det er en Blockbuster movie over 2 timer, så er det ekstra pris.

Vi film elsker bliver sku´mere og mere, taget hårdt hen over spisebordet. først ca.110-140 kr. for at se den i biffen. Og så igen 139-169 kr når den udkommer til hjemme biografen :(
Gravatar

#2 Johnny42 6 år siden

Så publikum gider ikke lange film eller? Disney ser i hvert fald ud til at have tillid til, at hivis de laver en god film, med en ordentlig pacing, så vil folk også se den, uanset længden. TLJ vil dog højst sandsynlig ikke nå rekorden på 248 mio dollars i åbningsweekenden i USA, fordi der nok vil være 1 eller 2 mindre visninger i salene, men forhåbentlig er den god og så vil den hænge ved i de efterfølgende uger.

Justice League var under 2 timer, men det føltes nærmest som 3 timer pga. den dårlige CGI og usammenhængende historie der trak ud. Måske får WB en nogenlunde god åbningsweekend, men jeg forudser at der kommer et noget stejt fald i uge 2 og 3, for jeg tvivler på der er ret mange, der har lyst til at se filmen igen, og dens lunkne tomatometer-score skal nok også afholde endnu flere fra at se den.

Blade Runner er 2 timer 43 minutter, men her fløj tiden af sted, så man slet ikke opdagede at man havde været næsten 3 timer i biografsalen. Grunden til dens mindre end tilfredsstillende box-office skyldes så heller ikke længden på filmen, men nok nærmere at selvom det er en kult-classic, så er der mange der ikke har set den oprindelige.
Gravatar

#3 Gorman 6 år siden

Det med prisen passer. Forkøbte for længe siden 4 billetter til filmen i IMAX 3 D (3D var obligatorisk) til en pris af 750 kr. Den sved men familien glæder sig alligevel
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#4 Geekalod 6 år siden

jeg har godt nok aldrig set en film der føles længere pga. dårlig CGI.
Gravatar

#5 patrickjane 6 år siden

BRØDET (4) skrev:
jeg har godt nok aldrig set en film der føles længere pga. dårlig CGI.


Har jeg... transformers filmene
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#2+5 hvad er dårlig CGI egentlig ? i mean vi snakker om film her, der åbenlyst har ting kørende som ikke er hverdags agtige, så allerede der ser det jo urealistisk ud, så hvad er det i justice league og transformers, der gør CGIen dårlig ?
Gravatar

#7 Kaversmed 6 år siden

#6 Min definition af dårlig CGI er, når man tydeligvis kan se, at det er lavet med CGI. Allerede der bliver min suspension of disbelief brudt. Det har ikke været sådan altid, men det er også som om, at filmskaberne er blevet mere ligeglade. CGI'en er ganske rigtigt blevet bedre med tiden. Problemet er bare, at kvantiteten af CGI brugen i film så er tidoblet, netop fordi de nu kan slippe afsted med det.

God CGI er, når du ikke kan se, at noget er lavet med CGI, selvom du inderst inde alligevel godt ved, at de umuligt ville kunne have lavet det uden.

Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#8 Gorman 6 år siden

# 7 +++++++
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!

Skriv ny kommentar: