96 millioner dollars kan lyde af meget. Men for “Justice League” er den amerikanske åbning en fiasko. Det er nemlig første gang, at en DCEU-film åbner på under 100 millioner dollars i hjemlandet, skriver Variety.

Se også: DC Films når næppe den magiske milliard dollars med “Justice League”

Derfor må “Justice League” omskrive sit eget slogan til: USA kan ikke redde DCEU alene. For med en åbning på 70 millioner dollars under “Batman v Superman”, så kræves der nu hjælp fra resten af verden.

Globalt er der i åbnings-weekenden indspillet for 285 millioner dollars. Men endnu vigtigere for DC Films så er publikum positive.

Med A+ som højeste karakter hos Cinemascore har “Justice League” fået A- hos det kvindelige publikum samt unge under 25 år, hvorimod mænd generelt ender på B+.

Publikums reaktion er vigtig, fordi en positiv oplevelse ofte resulterer i en anbefaling til andre. Således tjener film med A-rating ofte åbnings-weekenden ind tre til fem gange.

Derfor er “Justice League” ikke død og begravet endnu, men målet om et billetsalg på en milliard dollars virker vanskeligt.

Til sammenligning åbnede Marvels tre 2017-premierefilm (“GOTG Vol. 2”, “Spider-Man: Homecoming”, “Thor: Ragnarok”) alle over 100 millioner dollars i USA – ingen af dem kom i nærheden af en milliard dollars.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 Pistolprinsen 6 år siden

Ja, med Ben Affleck som vores alle sammens Batman, så har de jo nærmest selv bedt om, at det univers skal gå ned ad bakke...
...og, det faktum, at alle DCEU film uden Ben Affleck er succesfulde, får åbenbart ikke Universal til at få øjene op!?!
Lidt trold er man vel altid :-)
Gravatar

#2 Kaversmed 6 år siden

#1 Nu har jeg kun set BvS med Affleck som Batman, og der var det bestemt ikke på grund af ham, at filmen suttede. Jeg tror, de fleste endda vil sige tværtimod.

Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#2 enig ved ikke lige hvorfor pistrolprinsen har set sig sur på ham.
Gravatar

#4 Hive 6 år siden

Ben Affleck var en af de få ting der IKKE stank i BvS...
Gravatar

#5 Johnny42 6 år siden

Jeg tror lige jeg tog Lakmustesten for om jeg bare er en DC-fanboy, fordi jeg synes godt om Man of Steel, og elsker Batman v Superman, og så hører man at folk straks fare ud og sige at man bare er en DC-fanboy, der elsker alt DC uanset hvad de lukker ud.

Men så kom den Oscarvindende film Suicide Squad, som jeg vil betegne som den dårligste af de film jeg så i 2016. Efterfølgende kom Wonder Woman, som jeg vil sige er OK, men med en frygtelig 3. act og hvor man ikke satsede nok for at vise 1. verdenskrigs rædsler.
Herefter kom Justice League som jeg vil betegne som stort set lige så dårlig som Suicide Squad.

Så jeg kan i hvert fald sige at jeg ikke er en DC-fanboy, men jeg er fan af gode DC-film, men med den retning, det ser ud til de går i, tror jeg ikke jeg kommer til at se de næste DC-film i biografen. Måske når Matt Reeves The Batman kommer (Hvis den er mørk). Det er sådan set den eneste instruktør på WB's DC film jeg har lidt tillid til, pga. hvad han gjorde ved Planet of the Apes, især hvis det er rigtigt med at han har creative control over The Batman. Hvis ikke, så skal WB nok også formå at ødelægge den film.
Gravatar

#6 kblood 6 år siden

Hmmm... det havde jeg nu ikke regnet med. Det lyder da ikke så godt.
Gravatar

#7 Mads47 6 år siden

#1 Nej det er sku ikke Ben der er skyld i at DC's film klare sig dårligere end Marvel. Det er snare mindre tiltro til Snyder som instruktør efter at have lavet 3 DC film der ikke har klaret sig som forventet.

Ben Affleck er langt den bedste Bruce Wayne og Batman til dato på the big screen, og det er sku en holdning de fleste DC fans idag er enig i. Det er ret tydeligt at du ikke er objective i denne diskussion.
Gravatar

#8 Snipp 6 år siden

Mads47 (7) skrev:
#1 Nej det er sku ikke Ben der er skyld i at DC's film klare sig dårligere end Marvel. Det er snare mindre tiltro til Snyder som instruktør efter at have lavet 3 DC film der ikke har klaret sig som forventet.

Ben Affleck er langt den bedste Bruce Wayne og Batman til dato på the big screen, og det er sku en holdning de fleste DC fans idag er enig i. Det er ret tydeligt at du ikke er objective i denne diskussion.


Arghhh det synes jeg ikke. Bale er bedre.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#9 Hive 6 år siden

Bale fik bedre materiale at arbejde med. Langt bedre. Så det er svært at sammenligne de to.
Gravatar

#10 Mejse 6 år siden

man skal også lige tænke på at de spiller to helt forskellige batman/bruce wayne (set på hvor han er i sit liv)

Skriv ny kommentar: