Med et rekordstort produktions-budget på omkring 300 millioner dollars så kræver “Justice League” et billetsalg på over 700 millioner dollars for at give overskud. Efter åbningsweekenden ligner det i stedet et underskud på tæt på 100 millioner dollars.

Se også: Hvis “Justice League” flopper: DCEU bliver måske kun “Wonder Woman”

Det er Forbes, der har regnet på mulighederne for “Justice League” efter åbningen, der betød, at den blev den første DCEU-film til at åbne under 100 millioner dollars hjemme i USA.

Og det ser ikke positivt ud for DC Films’ svar på “The Avengers”. Aktuelt ligner det et billetsalg på i alt 635 millioner dollars, hvilket betyder et tab på mellem 50 og 100 millioner dollars.

De dårlige Box Office-nyheder kommer i kølvandet på et lignende Warner Bros.-flop med “Blade Runner 2049”, som også ligner en underskuds-forretning for Hollywood-giganten.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 Tsunamijhoe 6 år siden

Man må ikke være skadefro,men et eller andet steds er jeg glad for at deres enorme budget film flopper på stribe. Kan være det vil tvinge studierne til at genoverveje deres strategi,og gå tilbage til gode gammeldags action/thrillers/gysere med moderate budgetter og gode manuskripter.
Gravatar

#2 Kaversmed 6 år siden

#1 Enig!
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#1+2 men der kommer jo stadig gode gammeldags, action/thrillers/gysere og en del af dem, der er vel plads til begge dele ?
Gravatar

#4 Kaversmed 6 år siden

#2 Selvfølgelig. Der kommer bare et tidspunkt, hvor nok er nok. Nu har de malket superheltefilm de sidste mange år, og det er som om, at de er holdt op med at satse stort på film, der tør være anderledes. Superheltefilm bliver lavet på samlebånd, hvor den eneste nyskabelse er at smide flere superhelte ind i den samme film - og af en eller anden årsag sluger folk det råt. Det hjælper så heller ikke, at når man endelig satser stort på noget specielt, så flopper det pga. uengageret publikum - you were The chosen one, Bladerunner! Så er det sgu klart, at producenterne går efter deres safe bets.

Det er selvfølgelig meget subjektivt, og jeg har forståelse for, at folk værdsætter superhelte. Jeg har det på samme måde med Star Wars, men her er der også tydelig tegn på, at Star Wars kan gå hen og blive filmenes svar på McDonald’s, ligesom jeg føler at superheltefilm er nu. Jeg savner at se filmskabernes lyst og gejst for at lave filmene.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#5 Mejse 6 år siden

#4 er der da bestemt noget om, men lyst og gejst for at lave film er jo bare ligegyldigt, når folk ikke gider se dem.....jeg kunne rigtig godt lide 2049 men den var jo nærmest dømt til at blive et flop fra start af, da den fuldstændig mangler den brede appel.

Skriv ny kommentar: