Det var Amazon Studios, der vandt budkrigen om retten til at skabe en prequel-serie til “Ringenes herre”-universet. I nærheden af 250 millioner dollars blev der betalt. Det var HBO ikke interesseret i at betale.

Se også: Officielt: Amazon laver prequel-serie til “Ringenes herre”

Det er HBO-chefen Richard Plepler, nu forklarer, at han hellere vil satse på egne shows som “Game of Thrones” end at købe sig ind på andres rettigheder:

”Jeg vil hellere eje de intellektuel rettigheder 100 procent, og jeg vil hellere arbejde med et produkt, der kun er forbundet til vores brand,” siger Plepler til Variety.

HBO-chefen blev også spurgt ind til det astronomiske prismærke på “Ringenes herre”-serien:

”Hvis jeg var Jeff Bezos, så er det bare Matador-penge.”

Amazon-ejer Jeff Bezos er aktuelt verdens rigeste person med en estimeret formue på 100 milliarder dollars.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (32)
Gravatar

#1 Nagash 6 år siden

Jeg forstår såmænd godt hvorfor de ikke vil give så høj en pris for rettighederne. Men forstår også godt hvorfor Amazon vil. HBO har allerede opbygget et gigantisk navn og har ikke behov for at investere så store penge for et pobulært navn. Det har Amazon dog. For selvom de i mine øjne er rigtig dygtige til at producere serier, så har de ikke rigtig nået stor succes udenfor deres kernemarkeder. Kun lige med The Grand Tour, men det er jo ikke lige helt samme slags TV.

Men det er sgu noget vrøvl han lukker ud med GoT. Det er sgu da ikke deres eget. Det er muligt de har 100% rettighederne til TV-produktionen og evt. film, men det er da ikke "deres produkt".
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 tja så meget som de har ændret, syntes jeg nu godt man kan kalde det deres eget produkt, men det er nok mere i form af at, der intet film eller serie mæssigt har været, eller vil være uden at de siger god for det, han mener det.
Gravatar

#3 Nagash 6 år siden

#2, det tror jeg såmænd også. Men der er jo stadig bøgerne, som de ingen rettigheder har over. LOTR er jo trods alt også baseret på bøger :)

Men udover det, så er jeg sådanset også godt tilfreds med, at det er Amazon der løb med rettighederne. Ikke at jeg ikke har tillid til HBO, for de ville helt sikkert kunne lave en rigtig god serie. Men vi har ligesom set dem lave storslået fantasy nu. og selvom GoT slutter til næste år, så har de jo allerede annonceret, at der kommer op til flere serier i samme univers. Så man ville nok føle sig lige lovlig mættet. Og med samme producent, så kunne man godt frygte de ville lugte lidt for ens :)

Amazon har allerede vist (mig), at de kan deres kram (tænker især Bosch og The Man in the High Castle), men har, så hut jeg visker, ikke noget fantasy på programmet. Så det kunne være fedt at se dem lave det :)
Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#3 jamen er enig, de har jo bare et helt filmuniverse, og andet godt oven i der fylder :)

ja det bliver bestemt spændende, når verdens rigeste mand smider 1.5 milliarder efter rettigheder, og selv er fan af sci-fy og fantasy, tror jeg man roligt kan regne med at de i hvert fald går allin på det......om det bliver godt eller ej må tiden vise, men der bliver i hvert fald ikke sparet.
Gravatar

#5 Mejse 6 år siden

#3 noget helt andet er så at jeg faktisk ikke er overbevist om at HBO, har den slags penge liggende i deres "rettigheds indkøbs" budget, i hvert fald ikke uden at det ville påvirke dem længe, tror heller ikke Netflix har, eller det havde de jo åbenlyst ikke, da Amazon vandt :)
Gravatar

#6 Nagash 6 år siden

#5 Mon ikke også den kun røg hel derop, fordi den var i budrunde? Ja, eller også at Amazon smed et så stort beløb på bordet med det samme, fordi de så viste, at ingen andre havde en chance.
Tolkien-klanen kommer i hvert fald ikke til at mangle noget i de næste generationer :-D
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#6 jo jo tror jeg bestemt, men man står jo først af i sådan en budrunde når man ikke føler man har råd længere (om det så er fordi man ikke har pengene, eller ikke ser fortjeneste i det eller whatever) hahahah tror jeg i forvejen ikke de gjorde :P
Gravatar

#8 kblood 6 år siden

Jeg gad godt se at en af dem valgte at basere en serie eller film på Terry Pratchets Discworld... der er godt nok stadigt meget godt at tage af der.

Jeg er nu også godt tilfreds med Amazon fik denne. HBO burde fokusere på det som de allerede har, og de har dækket fantasy delen ret godt allerede. Samme med Netflix. Kan ikke helt huske hvad det bedste fantasy de har lavet er lige pt. men de har vidst lavet flere ting.
Gravatar

#9 Mejse 6 år siden

#8 der er masser af gode ting så de skal bare gå igang :D

hmm har netflix lavet noget, decideret fantasy ???
Gravatar

#10 kblood 6 år siden

#9 Altså uden det er anime? Kan faktisk ikke lige finde noget... denne siges at være fantasy, men lidt for moderne tid til at jeg ser det som den type fantasy jeg tænker på og så er det en film og ikke en serie... som jeg har forstået det.
https://www.theverge.com/2017/7/20/15971618/bright...

Skriv ny kommentar: