Der har siden “The Force Awakens” været stor debat blandt “Star Wars”-fans om, hvem Reys forældre mon kunne være. Svaret kommer vi nærmere i “The Last Jedi” – så læs videre på eget ansvar! Og det er ifølge instruktør Rian Johnson det værst tænkelige svar for Rey.

Se også: Spoiler-rygte: Reys stamtavle trækker tråde til “The Phantom Menace”

Rian Johnson fortæller til Entertainment Weekly, at han gik efter det mest hårdtslående svar på spørgsmålet om Reys herkomst:

Hvad er det værste, Rey kunne høre? Det er det, du leder efter, når du skal udfordre dine karakterer… Det lette for Rey og for publikum ville være, at høre, at du er datter af den og den.”

Derimod afslører Kylo Ren i “The Last Jedi”, at Reys forældre er ukendte – de er ligegyldige, fattige, der solgte hende for penge.

“The Last Jedi”-instruktøren forklarer videre, at det hårde svar er inspireret af det berømte ’Jeg er din far'-svar fra “Star Wars: Episode V – Imperiet slår igen”:

”Jeg tænker tilbage til ‘jeg er din far’-øjeblikket mellem Vader og Luke, og årsagen til, jeg tror, det øjeblik rammer, er ikke, fordi det er en overraskelse eller et twist, men fordi det er det hårdeste, Luke, og dermed også publikum, kunne høre i det øjeblik.”

Spørgsmålet er så, om J.J. Abrams lader det blive den endelige sandhed om Reys forældre, eller om han i “Episode IX” giver historien endnu en twist?

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 Kaversmed 6 år siden

Forskellen mellem Vader-eksemplet og ukendte forældre-eksemplet er, at det ene var vildt overraskende hvor det andet var dødsygt. I get it, det var skuffende svar for både Rey og publikum, men det fungerede bare ikke godt.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#2 Snipp 6 år siden

#1 præcis - TLJ er generelt en dårlig film sammen med TFA.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#3 Retlaw 6 år siden

Der var ingenting som overraskede mig i TLJ, jo måske at Snoke døde, og at man ikke fik nogen forklaring på hvor han kom fra

Reys herkomst er nok noget af det mest ideforladte plot man kunne komme op med, håber det bare var noget Kylo sagde for at sårer hende, eller for at få hende over på den mørke side
Gravatar

#4 MystiskeMox 6 år siden

Hvordan kan han sammenligne fader-Vader eksemplet med ukendte-forældre som om de skulle være ligeværdige eller bare minde det mindste om hinanden?
Det ene er alletiders bedste twist og det andet er bare ringe historiefortælling og ideforladt.
Gravatar

#5 Geekalod 6 år siden

hvordan er twistet ringe historiefortælling? det har da sin relevans i at alle har lige mulighed og man ikke behøver at være bundet af sit genetiske ophav for at opnå store ting i verdenen. selv en fattig ensom pige kan blive til noget stort. synes selv det er en smuk pointe. noget andet er at vi ikke ved om kylo ren fortæller sandheden. vi må vente til episode 9 for at finde ud af sandheden.
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#4 det står jo meget tydeligt, sammenligningen er at det var det værst tænkelige svar, for personerne.
Gravatar

#7 Gorman 6 år siden

# 5 og 6 Og pointen med at alle kan blive meget stærke i kraften understreges vel også til sidst i filmen - eller hvordan tolker I det?
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#8 Mejse 6 år siden

#7 måske ikke alle, i den forstand at alle og enhver kan, men alle set som at man ikke behøver være en skywalker, eller have forældre der var vigtige eller stærke i the force, uden tvivl :)
Gravatar

#9 Gorman 6 år siden

#8 ja sådan ser jeg det også fortolket
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#10 Mejse 6 år siden

#9 vel også den eneste måde det kan være på, jeg mener det er svært at argumenterer for det er noget der løber i familier og er genetisk, når alle mulige racer fra forskellige verdner har evnerne.

Skriv ny kommentar: