En “Star Wars”-fangruppering har taget ansvaret for den lave publikums-rating til “The Last Jedi” hos Rotten Tomatoes. De påstår, at der er tale om et troll-angreb. Nu fortsætter “Episode VIII”-kritikken med at krav om at fjerne “The Last Jedi” fra canon.

Se også: ”Star Wars Legends”-fans: Vi har angrebet RT-scoren på “The Last Jedi”

Det er en “Expanded Universe”-fan, der har oprettet en underskriftsindsamling, som vil få Disney til at fjerne “The Last Jedi” fra canon.

Det vil i så fald ikke være første gang, at Disney fjerner dele af “Star Wars” fra den officielle kanon.

Det gjorde Disney tilbage i 2014, efter de havde købt Lucasfilm. Dengang blev det såkaldte “Expanded Universe” degraderet til status af “Legends”.

Kun George Lucas’ seks “Star Wars”-film, serien og filmen under navnet “Star Wars: The Clone Wars” samt tegneserien “Star Wars: Darth Maul—Son of Dathomir” bevarede status af canon – og så selvfølgelig alt det nye fra Lucasfilm.

De vrede fans mener, at “The Last Jedi” ødelægger arven efter Luke Skywalker samt selve årsagen til, at fans elsker “Star Wars”. Derfor bør Rian Johnsons “Star Wars”-film få frataget sin status som kanon.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (18)
Gravatar

#1 Johnny42 6 år siden

Noget som der irriterer mig mest og som står rimeligt klart efter at have set The Last Jedi er at Disney ikke har nogen overordnet plan for denne trilogi. De hyrer JJ Abrams der lave VII hvor han efterlader forskellige spor antydninger af nogle ting.
Herefter kommer Rian Johnson ind, der siger ahh det betyder ingen ting, nu laver jeg min Star Wars film, og hvis Colin Trevorrow var kommet ind(heldigvis sker det ikke) ville han have gjort det samme. Nu får vi så heldigvis JJ Skrams til at afslutte trilogien og forhåbentlig kan han kæde det hele sammen på en ordentlig måde.

Selvom TLJ er langt fra toppen vil jeg dog aldrig støtte denne underskriftsindsamling for hvad enten man kan li filmen eller ej så er den del af canon og afhængig af hvordan IX afslutter trilogien kan det være ens syn på denne film ændres. Man glemmer så også en lille detalje, hvis Disney lyttede til sådan en afstemning(hvilket de ikke gør) at den sidste optræden af vores allesammens prinsesse vil blive i en film, der ikke er del af Star Wars historien og dermed vil være ligegyldig.
Gravatar

#2 KEiZ 6 år siden

uha hvor er vi alle vrede over alle mulige ting....
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#3 Confused101 6 år siden

Jeg undrer mig mere over det er The Last Jedi der trolles imod. I og med Han Solo i Force Awakens, er al expanded universe efter filmene i bund og grund annulleret, da alt med Jaina, Jacen og Anakin Solo er væk.
Gravatar

#4 Mads47 6 år siden

The Expanded Universe har dog aldrig været canon, det har Lucas udtalt mange gange igennem årene. Det var derfor der var et canon rank system.

G-canon - George Lucas canon, Saga film.
T-canon - Television Canon.
C-canon - Bøger, tegneserier, tegnefilm osv.
S-canon - Secondary canon, der eksister som forfatter kan bruge eller ej.
D-canon - Star Wars Detours forlystelse
N-canon - Non canon i form af "What if?" stories.

Det har altid været en masse vrøvl og intet af det har gældt som rigtig canon, ud over saga filmene og det George Lucas har stået for. Så er der et helt tredje problem, langt det meste af Legends universet er virkelige ringe og dumt.

Synes det er noget tuderi den gruppe har gang i og det er sørgeligt. Fordi det er jo ikke små vrede børn, men voksne mænd der har været med siden 90'erne.
Gravatar

#5 123456789 6 år siden

Fjern alle filmene og start forfra uden disney og alt det latterlig dårlige humor
Gravatar

#6 Gasivodo 6 år siden

#4 Skrev du lige at Timothy Zahn laver usammenhængende lort?




Det er en fårking FILM. Få et liv?

..er vel ikke noget, man skal skrive herinde ;-)
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#7 Geekalot 6 år siden

Den skal ikke fjernes fra det af. De forkælede møgunger skal bare lære at opføre sig ordentlig. Filmen er helt okay. Bedre en de prequels Lucas selv fik lavet og TFA.
Gravatar

#8 Gorman 6 år siden

Millenials årgangen. De er vant til at få deres vilje. Ignorer dem, og så må de jo bare droppe ud af fanskaren, hvis de har et problem med det. Det er ikke resten af verden der skal indrette sig efter dem.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#9 Mads47 6 år siden

Gasivodo (6) skrev:
Skrev du lige at Timothy Zahn laver usammenhængende lort?


Nej det skrev jeg ikke, men jeg sagde at 90% af alt EU er virkeligt ringe og der er mange ting der modsiger hinanden. Det sagt så synes jeg ikke alt Zahn har tilføjet er godt, eks. som Lukes onde clone "Luuke Skywalker". Elsker dog Thrawn, som er blevet gjord canon igen.



Geekalot (7) skrev:
De forkælede møgunger skal bare lære at opføre sig ordentlig.



Gorman (8) skrev:
Millenials årgangen.


Tvivler stærkt på det en den årgang, men snare dem der var børn og unge igennem 90'erne. Expanded Universe er for gammelt til at jeg tror det er 2000 årgangen der råber op. Nok snare gamle fans.
Gravatar

#10 Gorman 6 år siden

#9 millenials er også børn / babyer fra 90’erne
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!

Skriv ny kommentar: