“Harry Potter”-forfatter J.K. Rowling har slået det fast: Albus Dumbledore er homoseksuel og havde engang som ung en romantisk relation til Gellert Grindelwald. Derfor var det ventet, at det blev et emne i “Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald”. Men det gør det ikke.

Se også: Efter voldsanklager: Johnny Depp fortsætter som “Fantastic Beasts”-skurk

Det er instruktør David Yates, der nu fortæller, at Rowlings manuskript til den kommende sequel til “Fantastiske skabninger… og hvor de findes” ikke indeholder direkte hentydninger til Dumbledores seksualitet:

”Ikke eksplicit, men jeg tror, at alle fans er klar over det. Han havde en meget intens relation til Grindelwald, da de var unge mænd. De forelskede sig i hinandens idéer, ideologier og i hinanden,” siger Yates til Entertainment Weekly.

Det var ellers oplagt at udforske den relation i netop “The Crimes of Grindelwald”, hvor begge troldmænd er med i unge udgaver – Jude Law som Dumbledore, Johnny Depp som Grindelwald.

“Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald” får premiere d. 15. november.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 Snipp 6 år siden

Jeg er fan at harry potter osv. men jeg har ikke læst bogen og vidste slet ikke Dumbledore var homo. Så der blev jeg godt nok overrasket over det. De kunne da godt have lavet en scene hvor man ser det.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#2 Joe Chill joey 6 år siden

Det nok fordi han mere er en "kvote" homo der kom som eftertanke 5-6 bøger inde efter nogle fans foreslå det, end en ordentlig original velskrevet karakter, det gav jo lidt diversitet og at hun kan sige at hun er bare åh så åben og progressiv, det er til at kaste op over, men ja hun passer godt ind i det venstreorienteret miljø hvor der jo handler og at stråle deres moralske overlegenhed ud over alle os uvaskede masser.
Gravatar

#3 Hive 6 år siden

hvor begge troldmænd er med i unge udgaver - Jude Law som Dumbledore, Johnny Depp som Grindelwald. skrev:


Johnny Depp har sgu da ikke været ung i 30 år...
Gravatar

#4 Alex12 6 år siden

#1 I bøgerne var der ikke noget der indikerede at Dumbledore var bøsse. Det var noget JK Rowling kom op med efter bøgerne var skrevet.
Gravatar

#5 Snipp 6 år siden

#4 Ahh okay, så gav det mere mening. Synes nemlig heller ikke jeg havde læst det i harry potter bøgerne - men kunne godt være det var nævnt i den der fantastic beasts. Anyway JK er meget venstreorienteret så vidt jeg ved.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#6 Bachone 6 år siden

er det bare mig eller er deres seksualitet fuldstændig ligemeget i sådanne en film?
kan ikke se hvad forskel det skal gøre.

alt for meget fokus på underlige ting efterhånden, men javel filmen vil jo nok få en ekstra stjerne hvis han nyssede en mand istedet for en kvinde og det vil være det episke bedste moment..

måske yngre udgaver istedet for unge udgaver.

måske det næste fra DCEU er at batman kysser superman for at få bedre ratings.

nej jeg er ikke "homofobisk", synes bare det er meget uvæsentligt om han er det ene eller det andet i en film som denne..
Gravatar

#7 MartinEH 6 år siden

Så vidt jeg husker, så indikerer JK det i hendes notater, da hun er igang med at skrive den 6. bog, så det er ikke grebet ud af den blå luft eller pga politisk korrekthed - ro på :-)

Mht filmen, så giver det meget god mening, at det ikke er det primære omdrejningspunkt i historien, da de på det tidspunkt er fjender (det er forklaret i bogen, at deres nære forhold bliver brudt da de er teenagere - så igen ikke den store konspiration.

Omvendt vil jeg give folk ret i, at alderen på karaktererne og skuespillerne er møgforvirrende... giver ikke rigtig mening... specielt da Grindelwald reelt først dør i bog 7 i HarryPotter... hvor han så må være omkring de 100-110... men hvis han blivers pillet af Depp, der vist er 50 og vi er 40'erne...

Skriv ny kommentar: