The Cloverfield Paradox” er ikke den første Paramount-film, som Netflix har købt ud af biograferne. Også “Ex Machina”-instruktør Alex Garlands kommende “Annihilation” er købt ud af biograferne – nu klar med ny teaser.

Se også: Første teaser: “Cloverfield 3” får premiere med det samme på Netflix

Med “Annihilation” bliver der dog ikke tale om en global Netflix-premiere, da aftalen kun gælder uden for Nordamerika og Kina, hvor den altså får ‘normal’ biograf-premiere d. 23. februar.

17 dage senere bliver sci-fi-thrilleren med R-rating så frigivet på Netflix i resten af verden i stedet for den i første omgang planlagte biograf-premiere.

Alex Garland har selv udtrykt skuffelse over skiftet til Netflix, fordi han specifikt har tænkt og skabt “Annihilation” til biograferne.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 Inn0c 6 år siden

Ville virkelig gerne have haft set den i biografen :(
Gravatar

#2 Geekalot 6 år siden

Nu rigtig godt tilfreds med den kommer på Netflix, men kan da sagtens følge dem der gerne ville have betalt for at se den i biffen.
Gravatar

#3 Lauzzy81 6 år siden

Nu synes jeg selv at mange film SKAL ses i biffen, er til tider en federe oplevelse, men jeg indrømmer også gerne at jeg ikke længere går så meget i biografen, da jeg simple synes det er blevet for dyrt!

Så det med at film udkommer direkte på Netflix eller andre medier kan jeg godt leve med, men forstår da godt hvis en instruktør er super skuffet over han film ikke bliver vist på det store lærred! Jeg tror bare at hvis biografprisen bliver ved med at stige, så bliver det svært at hive folk ind i biffen.

Hvis en film koster ca. 120 kr at se i biffen kontra en abonnement på 79/99kr for streaming eller for den sags skyld på bluray, så tror jeg bestemt også mange vælge den billige løsning.

Skriv ny kommentar: