Måske er der en god grund til, at Paramount solgte “Cloverfield 3” til Netflix i stedet for at give den biograf-premiere. Anmelderne vurderer således “Paradox” til at være den klart dårligste i franchisen.

Se også: Første teaser: “Cloverfield 3” får premiere med det samme på Netflix

På Rotten Tomatoes er der aktuelt kun 17 procent af anmelderne, der er positive over for “Paradox”, som efter søndagens Super Bowl fik global premiere på Netflix.

“Paradox” var ellers under titlen “God Particle” sat til biograf-premiere senere i april, men det sker ikke, da Netflix valgte at købe den fri – måske fordi Paramount vidste, at de havde en stinker på hånden?

Cloverfield” og “10 Cloverfield Lane” har i hvert fald en helt anderledes positive opbakning fra anmelderne med henholdsvis 77 procent og 90 procent.

Publikum er dog lidt mere positivt stemt over for “Paradox”, der holder en bruger-rating på 59 procent hos Rotten Tomatoes.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 Star Trek fever 6 år siden

Fedt. Har ikke set den endnu. Og med den score, bliver det helt sikkert en super oplevelse
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#2 Joe Chill joey 6 år siden

Har set den, og vil sige der var en god original film der blev købt op og så blev der lige indsat en scene eller to og et par referencer, sammenknytningen med de andre film er så tyndt som det kan blive. Elskede etteren men det er tydeligt at det her bare er branding for branding og pengenes skyld.

Den næste film i serien vil jeg være fuldstændig ligeglad med
Gravatar

#3 Johnny42 6 år siden

Måske er det bare anmelderne der ikke har noget begreb om hvad god Sci-Fi er. Looper, Gravity, Arrival allesammen frygtelige film. Og hvad sker der for en film som Sunshine(2007), der har en tomato score på 78%. En film med så mange plothuller og videnskabelige fejl at hvis man skulle liste dem alle sammen op så ville det fylde en bog tykkere end bibelen. Der er altså bare nogle ting jeg ikke kan ignorerer, hvis de ikke giver nogen mening, og derfor får disse film en rotten anmeldelse af mig.

Men mht Cloverfield: Paradox så er tanken bag meget interessant, da ingen ved hvordan
multiverser/parallel dimensioner opfører sig hvis man kunne krydse grænsen og komme i kontakt med dem.


Der er dog også nogle gang hvor jeg er enig med anmelderne, som i tilfældet med Blade Runner: 2049.
Gravatar

#4 Sjølle 6 år siden

Hold nu fast mand, hvor er den jammerlig og elendig. Den havde da aldrig holdt i biografen, det er en straight to dvd... eller Netflix-film. Jeg gik i seng i går aftes da der var 20 minutter tilbage, og tænkte “dem tager jeg i morgen” det var ikke engang spændende nok til at holde mig oppe, selvom der var så kort tid tilbage.

Dette her sidder jeg og skriver mens de sidste 5 minutter ruller over skærmen, jeg gider dårligt holde fokus på den.

Det skal altså siges, at jeg er MEGET taknemmelig anlagt, når det kommer til sci-fi. De kunne sgu næsten have smidt et rumskib med i The Room, og så
Ville det for mig have været en god film :-) Jeg plejer at sige at der ikke rigtig findes dårlige sci-fi-film. De er for mig som pizzaer... selvom de er dårlige, så er de alligevel ok... men det her lort, hvor herre bevares. Den er så pikke elendig, så jeg næsten bliver arrig over den :-O
Gravatar

#5 Sjølle 6 år siden

Og så fik jeg lige slutningen... de sidste 5 sekunder, der måtte jeg bare overgive mig, og grine... Jesus mand
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#3 har du overhovedet set den ?
Gravatar

#7 Geekalot 6 år siden

Først nu jeg så trailer for den, må da indrømme jeg skal have den set med det samme :)
Gravatar

#8 HighFlyer15 6 år siden

#2 Yup, det er lige præcis hvad der er sket. Filmen blev smidt på hylden efter alle optagelser var færdige. Filmen ville ryge direkte på dvd markedet og glemt, men så købte de den og smækkede en scene ind med gutten der snakker om Cloverfield Paradoxet i nyhederne, de lagde en lydfil ind hvor der over radioen blev sagt "come in, Cloverfield" og så smed de også monstret ind til sidst.
Ligesom Cloverfield Lane. En hel film i sig selv og så optog de lige et par ekstra scener til sidst med Aliens, så den kunne sættes ind i franchisen.

Filmen giver ingen mening i sig selv. Ja, de bliver smækket ind i en alternativ dimension men hvorfor æder en væg en guts arm? Hvorfor kan den arm så lige pludselig tænke selv og skrive en besked til dem alle? Hvorfor blev ormene teleporteret ind i kroppen på Russeren? Hvorfor rykker hans øje rundt og fortæller han skal lave en pistol? Hvorfor er der en kvinde i væggen? Hvorfor stopper de pludselig med at lave flere scener med crazy ting? Hvis de var blevet ved så havde filmen været meget bedre men den stopper pludselig og bliver kedelig.
Gravatar

#9 KEiZ 6 år siden

Syntes sku den var god, og havde langt hen af vejen svært ved at forudse hvad der ville ske og hvordan de ville bruge plot mulighederne. Syntes absolut der var nyt, og den supplere på en meget cool måde til Cloverfield universet. men passede nok bedre til Streaming formatet end Biografen.
Syntes det er en super udvikling hvis der kommer flere film af denne kaliber direkte på Stream.
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#10 Alex- 6 år siden

Jeg synes det var en ganske god film, fine referencer til originalen, bedre i tråd med den end Cloverfield Lane var, dog prøvede Paradox alt for meget på én gang og fulgte ikke rigtig koncepterne til dørs. Lige ledes var der lige lovlig mange klichéer.
Det er lidt trættende med film hvor alle skal dø på Final Destination-esk måder, især i en sci-fi flick som denne. Det har vi allerede set i Sunshine, Event Horizon, Interstellar, etc.
Jeg stod også af da armen gik igennem væggen. Hvorfor blev dimensionen pludselig ustabil? Det er det eneste tidspunkt det sker, fuldstændig umotiveret. Det skulle have været sket under affyringen af partikelacceleratoren.
Den behandler dog et interessant emne som jeg ikke synes andre har gjort lige så godt før, men igen, desværre ikke fulgt til dørs.

Skriv ny kommentar: