Den store satsning til vinterferien fra Sony Pictures er “Peter Rabbit”, der er blevet et Box Office-hit. Bare ikke hos gruppen Kids With Food Allergies, der anklager “Peter Kanin” for at gøre grin med allergi. Nu siger Sony undskyld.

Se også: Sony Pictures laver familie-venlige udgaver af film med sex og vold

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at Sony nu siger undskyld til alverdens allergikere, efter Kids With Food Allergies har truet med #boycottpeterrabbit.

Kontroversen skyldes en scene i “Peter Rabbit”, hvor kaninerne kaster brombær efter Mr. McGregor, der er allergisk for brombær.

Det førte til, at Kids With Food Allergies advarede imod jokes om allergier, da man ikke bør tage den slags let.

Chefen for Asthma and Allergy Foundation of America fulgte kritikken op. Kenneth Mendez advarede Sony om at opmuntre børn til at mobbe allergikere.

Det får nu Sony til at fortryde scenen:

”Vi beklager dybt, at vi ikke har været mere bevidste og følsomme i forhold til emnet, og vi undskylder.”

“Peter Kanin” får premiere d. 22. marts.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 Sjølle 6 år siden

HOLD SÅ KÆFT!!! Hold nu for helvede jeres forbandede kæft!! Jeg bliver sindsyg over den verden her efterhånden!!
Gravatar

#2 Nexiz 6 år siden

Tæt på det dummeste jeg nogensinde har hørt
Gravatar

#3 Johnny42 6 år siden

Hvad med at starte en #boycottboycotters. Så alle de film med bil-jagter og skyde-våben opfordrer altså fok til at til at køre vildt og pløkke hinanden ned?
Gravatar

#4 Ryder666 6 år siden

Fuldstændig tåbeligt. Man skal efterhånden træde varsomt!

Når det er sagt, så er det ikke en film jeg gider at bruge tid på, men mere princippet bag, jeg finder tåbeligt.

Man må da snart ikke noget, uden at folk skal brokke sig!
Gravatar

#5 BlackJesus 6 år siden

Sådan har det da været meget længe, fordi i nu læser det på filmz er det ikke noget nyt.

Det er en børnefilm og selvfølgelig skal man træde varsomt, især når man hyper den op. I værste tilflde kan det medfører til død, hvis børn får den opfattelse at det er sjovt at mobbe en allergikere med det han er allergisk overfor.

Og sjølle hold helt ærligt selv dine fingre fra tastaturet. Intet sigende og dumt indlæg!
Gravatar

#6 Sjølle 6 år siden

#5 nu er det nok 100% ikke lavet som en “mobbe-scene”. I Peter Kanin skal de altid slippe væk fra den sure mand der. Det handler om, at det snart er et pattebarns-samfund, hvor man støder ALT og ALLE ligegyldig hvad man gør. Som #3 skriver, så er alle film jo “farlige” da der kan findes et eller andet, hvor man, hvis man er idiot nok, kan skyde skylden for sine handlinger på.

Slap nu liiiige af med din glorie, og din “børn kan dø!!!” Retorik. Hvis der er nogen børn der er så nederen at de kan finde på sådan noget, så er der sgu nok ikke Peter Kanin der udløser det, så er de nok allerede et produkt at sløje forældre, der skal tage sig sammen og opdrage sine børn med empati og forståelse.... i stedet for bare altid at råbe “DET ER DE ANDRES SKYLD!”
Gravatar

#7 Sjølle 6 år siden

5# skal det danske filmselskab gå ud og offentligt undskylde for Krummerne? De koger jo en kat, og børn kan foranlediges til at tro den slags dyremishandling er ok. Kan du høre hvor dumt mit argument lyder.... det vil være fint, for det er fuldstændig i kategori med nyheden.


Skriv ny kommentar: